Alla inlägg den 18 november 2009

Av Elisabeth - 18 november 2009 17:45

Nu var det länge sen jag skrev om mat. Får skylla på datorkrångel. Inte för att det är över men i väntan på bättre tider så kommer här ett kryddstarkt recept.


600 g kycklingkött

1 gul lök, 1 vitlök, 1 liten purjolök

1 msk kycklingfond

1 tsk curry, 1 tsk timjan, 1 tsk chilipulver

2 dl vatten, 2 dl grädde

2 dl rostade cashewnötter

smör och rapsolja till stekning

ev. lite salt och peppar

 

  

Skär gul lök, purjo och vitlöken i bitar. Jag tog en hel vitlök (7 klyftor) men gillar man inte så mycket så tar man mindre. Fräs lökarna i smör och rapsolja i en stor rymlig gryta. Tillsätt curry, timjan och chili. Späd med vatten och grädde.

    

Skär kycklingköttet (filé) i bitar och lägg i dom i grytan. Låt allt koka i 10 minuter kanske. Det beror på om kycklingen var frusen eller tinad. Dela på en bit och kolla så det ser färdigt ut. I så fall räcker koktiden.

Red med 1 msk majsstärkelse (utrört i lite vatten) och koka ett par minuter till.

Till sist häller man i nötterna och kryddar eventuellt med salt och peppar.


  

Jag serverade bulgur, ärter och broccoli till. Det var väldigt gott kan jag säga. Så smaklig måltid!

Mat

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards