Alla inlägg den 26 november 2009

Av Elisabeth - 26 november 2009 18:34

I dag har de små hjärtegrynen Smilla och Blondie varit på egen vift i ca 45 minuter. Låååånga minuter, inte vanliga minuter!

Sex hundar lösa och en flock dovhjortar på "fel ställe". Dom var där vi brukar släppa hundarna och det är ytterst sällsynt, i så fall läser man av det på hundarna med en gång och då går man inte dit. Men i dag fick dom gå lösa liiiiite tidigare och vips så var det coursing. Fejdi och Muscot stack väl egentligen aldrig, endast några meter men resten...

Nova och Sunny kom tillbaka nästan med en gång men det gjorde inte dom små röda vovvarna.

Husse var ensam ute med dom och ringde mej till jobbet och berättade. Jag skulle precis åka hem och först tänkte jag åka dit där han var men vi kom på att det bästa var att jag åkte hem ifall någon sprungit hem och då inte kunnat komma in i huset.

Mycket riktigt när jag kom hem stod Blondie och frös utanför. Hon var alldeles illröd på benen och tassarna. Först trodde jag hon blödde men det gjorde hon inte. Fast hon ömmade någonstans när jag lyfte upp henne och sen har hon varit stel och gått som en gammal "gumma" speciellt när hon skulle gå upp för trappan. Vid det laget hade även Smilla återförenats med husse i skogen och hon var inte ens anfådd. Kanske hade hon stått och ätit på något gott.

Ja, jag säger då det. Inte är det ofta detta händer, men det händer!


Angående stjärnfallet i går kväll så skall man önska sig något så är det att hundarna aldrig, aldrig någonsin kommer bort. Så oerhört hemskt det skulle vara.


Fick "Hundliv" i brevlådan i dag och där står det om vad som händer och vad man skall göra om ens hund springer bort. Skall läsa det i kväll...




Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards