Alla inlägg under juni 2015

Av Elisabeth - 29 juni 2015 19:02

Det har varit utställning i Borås


Vi var där enbart för att sälja. Jag tänkte inte ställa ut eftersom det är svårt att gå ifrån Lycca några längre stunder och hon är för liten för att få följa med in på utställningen. Därför fördrev jag den mesta tiden i och runt husvagnen. Vad passar väl bättre då än att fota hundarna lite. Ett tacksamt objekt. Fint väder var det också och hundarna hade ju sin komposthage att vara i.


Mina finaste....ett par av dom i alla fall


   

Lycca har blivit 3 månader


 

Hon är det sötaste som finns



 

 

Fina Fi-Fi är också söt


Ett spengummi kan man ha roligt med


 

Liten tuffing ger sig inte


   

I underläge


 

Skam den som ger sig


 

Snart har jag den


Sådärja....med stolt svans...


   

Kom den som vågar...


 

 

Huvudet på Nóri är nästan lika stort som hela Lycca


 

Här vaktar jag


 

Fast jag ser snäll ut


Blondiehjärtat har veknat lite gentemot Lycca


   

Smilla däremot tycker nog att det kvittade med en valp till i huset


 

Nóri, Vanessa och Blondie


   

Kan man tänka sig att Lycca både vågade och fick lov att ligga nära, nära Blondie...ett stort steg


 

Mina hjärtevänner


Av Elisabeth - 23 juni 2015 19:05

Men det bryr dom sig inte om


Det är mest jag som får hjärtat i halsgropen när det går lite för hett till men då får man bryta. De kan inte leka på för stor yta för då blir det lätt en jakt och det får ju undvikas till varje pris, åtminstone när Lycca är såpass liten.

Sen har den lilla damen lyckats hoppa upp på bänken ute men hon har inte fått hoppa ner för jag har passat henne. Rätt var det är så är hon väl där igen och hoppar säkert ner utan att jag hinner blinka. Ja, ja, bara det går bra....


 

Stolt liten tjej som ser världen lite högre från bänken


   

Är det någon som kommer nere i skogen tro?


Mysigt att kunna ligga bredvid Blondie


     

 

Lite dragkamp


       

En liten bula i huvudet har hon fått...sprang inunder bänken häromdan så det sa pang, antar att det är därför bulan är där


     

Ja, roligt har dom i alla fall, Lycca och Fi-Fi


Av Elisabeth - 22 juni 2015 20:53

En ny länk har tillkommit


Det är en länk till kennel Maqura´s. Det är en ny kennel och Matilda Jerner är innehavaren. Hon har en kullsyster till Vanessa som heter Klenod´s Vinny och hon har just nu en kull med 4 tikvalpar. Roligt att följa dom och se hur dom utvecklas.

Av Elisabeth - 13 juni 2015 14:04

Snart 3 veckor har gått...


...sen vi hämtade hem den lilla. Hon går med helt kort på promenad, sen får hon sitta i "magsäcken" För det mesta finner hon sig väl tillrätta där och är lugn men ibland så vill hon bara inte vara stilla. Då blir det jobbigt....

En hand till att hålla hundarna i kopplena och den andra handen på Lycca. Prova att gå en promenad med armarna i kors på bröstet...det blir samma effekt. Man blir anfådd helt enkelt. Så en timmes promenad får räcka tills hon kan gå med hela vägen men det dröjer ju ett par månader antar jag.


 

Så här kan det se ut om hon går "ordentligt" annars blir det lite kaos när hon far runt!!! Tur hennes promenadkompisar är snälla


     


 

Väl hemma igen så är det gott att knapra på lite ben


             


 

Man kan spana in myrorna också


         

Sen...är det gott att sova lite...det är jobbigt att vara liten


 

I dag blir det test av detta foder


 

Avslutar med två bilder på min amaryllis som tror det är jul och blommar för fullt...ur led är tiden!


 


Av Elisabeth - 9 juni 2015 19:02

...så har vi lärt känna varann mer och mer


 

I husses famn sitter man varmt och tryggt


I dag har jag gjort en egen Lyccahage så hon kan vara ute samtidigt som Nóri


 

Fi-Fi och Lycca har sina "bataljer", ibland låter det väldigt mycket om dom


   

Hon är en kavat liten dam -


- som både räcker ut tungan och visar bissarna!!!


   

Följa John


 

Hon får vara själv också utan ständigt hundsällskap, det kan bli lite för mycket lek


 

Lukta på blommorna kan man göra


Tacksamma blommor, förresten, tagetesen


 

Djupdykning i ett märgben


   

Rutig och grann!


     

Lite trött blir man efter ett par timmar ute i det fina vädret


     

Sötingen!

 

 

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards