Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Elisabeth - 26 oktober 2009 21:42

....fick jag min första hund. Det var en sheltie som såg ut som en border collie!!! Hon hade ståndöron, för kort päls och var 1 dm för hög! Hon var oregistrerad men hade fin stamtavla!!! Jag hade tänkt visa gamla bilder på henne som jag scannat men bilderna har ju försvunnit som sagt så jag nöjer mig med att skriva ett par rader. Får väl scanna om dom vid senare tillfälle.


Denna hund köptes per annons i dagspressen. Det visade sig att hon som sålde valpen hade köpt upp hela kullen från Skåne. Det var 5 stycken om jag inte minns fel. Alltså det är ju precis så här man inte skall köpa hund, men det hade jag ingen aning om när jag bara var 13 år och världens lyckligaste!


Jag minns det som i går och hunden, som hette Fanja, var en helt underbar hund. Hon levde i nästan 13 år. Det finns mycket att berätta om denna tiden men Fanja gjorde i alla fall så att jag genom hela livet haft ett mycket stort hundintresse och jag har aldrig varit utan hund sen den dagen för 46 år sen. Helt otroligt egentligen! Jag har heller aldrig tröttnat eller önskat att jag inte hade haft så många hundar. Det har bara varit roligt rätt igenom. Sen är det ju inte roligt när någon blir sjuk men det är en annan historia.




Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards