Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Elisabeth - 2 oktober 2009 18:08

Ute på vår glasaltan händer det ibland att det flyger in fåglar. Förstår egentligen inte hur dom kommer in när dörren är stängd men det gör dom men hittar sällan ut igen. Så var det i dag också. En mycket trött talgoxe flaxade för fullt omkring och var alldeles slut. Det var bara att gå fram och ta den så slut var den. Stackarn.


  

Den var nog skräckslagen men satt så stilla så stilla och kippade efter andan. Ett bra tag satt den där men så satte jag in den i ett buskage och efter ett litet tag så flög den iväg. Skönt. Tur inga hundar var ute vid tillfället för då hade dom gjort hundmat av den. Det har hänt förr!!

Av Elisabeth - 2 oktober 2009 17:59

I dag har husse och hundarna verkligen använt apostlahästarna.

Först tog dom en promenad i morse på 1½ timme i kylan. Sen blev höstvädret så fint så promenadlusten gjorde sig påmind och så gick dom igen.

När klockan var halv 2 ringde telefonen till mej på jobbet. Då var dom på väg mot Götene men genom skogen på en grusväg så jag fick möta upp när jag åkte hem och då hade dom gått i 2½ timme!!


  

Inte ser dom speciellt trötta ut här utan tyckte nog det var gott att åka bilen hem. Här är det tre beiga damer som vill hoppa ut ur bilen men jag skulle ju ta kort på dom först så de fick vackert vänta. Sötingarna...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards