Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Elisabeth - 14 oktober 2009 19:23

Skrev häromdan att vi skulle åka till våra fågelvänner och hämta fåglar. Nu var det så att våra vänner kom hit i stället. De hade med sig 4 kanariefåglar till oss och så sina två västgötaspetsar förstås. Fast dom fick ju naturligtvis följa med hem igen!

Vi fick några timmars pratstund och hann med att både äta middag och dricka kaffe och titta på en inspelning från Kim Larsens konsert i Göteborg. Den jag fick av mina barn. Jag fyllde ju år den dagen.

Försökte mig på att ta kort på de nya pippina när de ändå var instängda men det var inte helt lätt. Kameran fokuserade på det som var närmast och det var ju grenar som var i vägen men några bilder blev det i alla fall.


  

Två är så här ljusa



  


  

Två har denna färgen. Här kalasas det på en grön ärta


  


  

De kommer nog att känna sig hemma snart. De är frimodiga och orädda fåglar till skillnad från vår sångparakithane som är väldigt skygg. Vår andra kanarie sitter på andra sidan "staketet" och lyssnar och vill säkert träffa sina artfränder. Får se om vi släpper ihop dom i morgon.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards