Alla inlägg den 24 november 2012

Av Elisabeth - 24 november 2012 18:41

Det låter väl härligt?


3 grader varmt, vindstilla och sol. Det rynkar man inte på näsan åt. Det blev en tur till sjön, som vanligt. Under veckan blir det inga promenade för min del för det är mörkt när jag åker och mörkt när jag kommer hem så då får husse ta alla sex hundarna själv. I dag tog jag whipparna med mig och husse tog Nòri till en annan del av sjön och hon fick faktiskt springa lös på stranden och oj vad hon sprang och oj...hon har inte haltat efteråt...


 

Massor av skog tas ner


 

En svag sol lyser mellan trädstammarna


 


 

Nova, snart 11 år


 

Smilla


 

Pensionärerna på språng, Nova och Sunny


 

Blondie...


 

...som njuter i solen


 

Vanessa har inte tid att njuta


 

Hon badar hellre


 

Det kanske inte var så varmt


Heter man Vanessa, så kan man ha så här roligt med en bit plastpåse som låg på stranden och skräpade.


 

Den skall dödas...


 


 


 

Oj, vart tog den vägen?


 

Smiter du din jäkel?


 

Här skall det headbangas...


 

Åt alla håll...


 

Sådärja...nu dog den nog


Det var härligt att kunna vara ute i solskenet. Man får verkligen inte för mycket av den varan. Speciellt inte nu när man knappt är ute på dagarna under veckorna. Då får man skaffa sig konstgjord sol...


 

...i form av D vitamin. En om dan...


Finns det något härligare än hundar som blivit trötta av utevistelse och lösspring. Då ser man att de njuter av att komma hem och gotta sig i något mjukt och varmt.

Nòri och Vanessa tillhör inte dom som direkt går och lägger sig. De verkar alltid ha lite energi kvar som måste ut innan de kan koppla av.


 

Här har det varit bus i "velodromsoffan"


 

Puss i örat


 

Ska vi vila nu?


 

Här har Blondie sagt ifrån och Nòri visar tydligt att hon begrep


 

Har ni lugnat er nu?


 

Då kan jag gott sova vidare...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards