Alla inlägg den 11 november 2012

Av Elisabeth - 11 november 2012 17:35

Då blir man ihågkommen


Ja, tiden går och nu har jag jobbat 25 år i kommunen. Egentligen i Götene kommun men Götene och Skara gick ihop för några år sen inom några förvaltningar. Jag har verkligen varit på många olika ställen i kommunen och jobbat. Den längsta tiden har jag jobbat som fritidsledare med barn och ungdom, både på förskola, fritidshem och på ungdomsgårdar. För 7 år sen bytte jag inriktning och har sen dess jobbat inom skolkök. De sista 2 åren i Skara på Djäkneskolan. Det är roligt och ganska omväxlande. Mycket ansvar med matplanering och inköp. Vi är bara två som jobbar i det köket men det funkar, vi jobbar bra ihop.

Minnesgåvan består av att man får köpa något för 4400:- Det skall vara armbandsur, smycke eller konstverk.

Oj vad jag har funderat. Jag behöver en klocka för jag har ingen som funkar men jag kan ju inte köpa en klocka för alla pengarna men lite smycken borde man kunna komplettera med.

Men höromdan kom jag på att en tavla av Göran Löfwing (www.lofwings.se) inte hade suttit helt fel. Så i går åkte vi till hans ateljé och tittade. Nu blev det inget av för han säljer inte sina originaltavlor utan bara kopior och jag hittade inget direkt som jag föll för. Dessutom har vi alldeles för mycket på väggarna redan så det kanske var lika bra att det blev som det blev. Vi fick gjort en trevlig utflykt i alla fall.

Hur som helst så i morgon är det middag på Skara stadshotell på kvällen och det ser jag fram emot.


 


 


För övrigt så har vi i dag firat FARS DAG, med besök av barn och barnbarn med respektive. Det blev en trevlig och glad kaffestund och far förärades en bok....


 


....och en Trisslott men vi blev inte rika denna gången heller. Konstigt att det skall vara så svårt. Boken verkar rolig i alla fall.


Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards