Alla inlägg den 18 november 2012

Av Elisabeth - 18 november 2012 21:22

Gårdagens promenad


Vi gick tillsammans för en gång skull med alla hundarna. En koppelrunda i skogen. Jägarna var i farten och det hördes 2 skott. När vi gått en stund som kom vi fram till ett gärde och där ute låg en skjuten dovhjort. Lite längre fram på grusvägen låg dovhjort nummer två. Båda var jättedöda! Problemet var att vi måste passera den som låg på vägen men jag tänkte att hundarna kan ju alltid få nosa lite på den ifall de hade lust...!!!

Hur dum får man vara? De formligen kastade sig över hjorten alla fem whpparna och slet i kroppen för allt vad de var värda. Herregud! Jag fick inte bort dom, orkade inte rubba hundarna. Så småningom fick jag med mig hundarna men då följde hjorten med. De vägrade slöppa. Fick hjälp av Claes-Göran som kom till undsättning. Det var bara det att då kastade sig Nòri också över djuret. Sen dök det upp en jägare....jag trodde vi skulle få en utskällning...men han sa bara att det där tyckte hundarna var kul. Han tog tag i hjorten och drog åt sitt håll och vi kunde fortsätta vår avbrutna promenad.

Jag kan säga att hundarna var rätt blodiga efteråt och vi hoppades att vi inte skulle möta någon innan vi var hemma och vi klarade oss faktiskt.

Jag var både svettig och smått skärrad efter detta. Vilka monster! Vilka starka monster!

Så här såg några av dom ut när vi kommit hem.


 


 


 


 


 

Gulliga, eller hur? Det blev badkaret sen...


I dag har vi varit på LC träning. Bara 3 mil härifrån utanför Lundsbrunn. Vanessa och Smilla fick ställa upp som stödhundar. Det gillade dom så klart men denna gången var det en trasa de fick slita i och inte ett riktigt djur.



Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards