Alla inlägg den 25 december 2009

Av Elisabeth - 25 december 2009 13:33

En lyckad och trivsam julafton med närmaste släkten är precis avklarad.

Här nedan kommer ett axplock av bilder från dagen och kvällen.


  


  


  


  

Nästan färdigdukat


  

Skinka, köttbullar, julkorv, revben och Jansson


  

Ägghalvor, sillar, sylta, vörtbröd bl.a


  

4 generationer


  

I samspråk med svärfar


  

Sunny & Fejdi ligger gott hos Lucas


  

Baksidan av Helen


  

Framsidan av Emelie


  

Smilla viskar något i Tindras öra


  

En glad Lucas. FIFA 10 står det på julklappen.


  

Jessica får ett sto & föl med krokar i hästskosöm av sin morfar


  

Blev han glad, eller?


  

Denna fick han av sin morfar. Det är rockgruppen Slipknot´s logo.


  

Dags för Tindra att åka pulka hem


På kvällen körde vi hem en nöjd men trött pappa och i lugn och ro sen gick vi igenom våra julklappar och konstaterade att det bara var en sak som skulle bytas.


  

Del 1 av Hundcoachen hade jag redan men den går väl att byta hoppas jag.


  

Denna boken hade jag önskat mig


  

Denna läckra receptbok fick jag av en valpköpare. 


  

Del 2 i denna intressanta serie. Verkligen läsvärd.


  

En tavla på Tindra


Sist men inte minst fick vi en almanacka med bilder på Tindra i. Här kommer några av dom bilderna.


  


  


  


  


  


Ja, nu lovar jag att inte visa biler på Tindra på ett tag!!!! Inte mer i år i alla fall, det kan jag nog lova.


Nu vräker snön ner och här är +0,2 grader. Synd om det blir isigt och tungt att gå i nu när det var så fint ute. Det blir ingen mer långpromenad i dag med det vädret utan i dag skall vi träna på löpbandet igen. Har inte hunnit det på ett par dagar. Skönt att julstöket är över.  I dag äter vi grönkålssoppa med ägghalvor och knaperstekt bacon till och i morse åt vi risgrynsgröt till frukost.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards