Alla inlägg den 25 december 2013

Av Elisabeth - 25 december 2013 18:47

Inför julen...

 

...skall det bakas vörtbröd och göras rödbetssallad. På min lott stod även att göra Janssons frestelse och julskinka, bruna bönor och revben. Vi gör lite olika saker och så blir det som ett knytkalas. Jobbigt om en skall göra allt. Bättre då att hjälpas åt. 

 

- vörtbröden klara -


Inte mycket mer blev det gjort just då för den där jäkla höken spökar hela tiden. Vi har fått ha fåglarna instängda men de blir som vinthundar som bara vill springa....alltså de hoppar bara runt och vill ut och det är ett himla flaxande på dom. De liksom vill bara UT. Efter ett tips från våra fåglars uppfödare så har vi skaffat ett bärnät som vi slängt över den lilla delen av voljären så dom i alla fall kan vara ute lite grand.


     

- kanarierna älskar att vara ute -


 

- så här fick det bli, provisoriskt men höken kommer i alla fall inte åt fåglarna - 


- men nu sitter dom på valvet och väntar på att vi skall öppna ut till den stora delen -


Hoppas höken tröttnar och ger sig av och jagar vilda fåglar i stället. Den är så närgången och struntar i att vi är i närheten. Tröttsam pippi!  


Av Elisabeth - 25 december 2013 18:10

Man är väl inte äldre än man känner sig

 

Ändå känns det gammalt. Men samtidigt kommer jag så väl ihåg när jag själv fyllde 40 och det är ju inte längesen alls!!! Hur som helst så träffades släkt och vänner hemma hos Helen och hennes familj. Vi var nog över 30 personer där. Det blev varmt och trångt men hjärtligt. Efter tacopaj och kaffe med hembakat så blev det dags för presenter.


 

- det var många fina saker -


 

- inte minst detta gosemarsvin som nästan såg verkligt ut -


 

- en present från oss -


 

- väcker minnen från sommaren -


 

- en ljusstake, handgjord, som jag köpte på Slöjdmässan i Hjo -


När vi i somras var på Slöjdmässan så gick vi förbi detta stånd där de hade såna här handgjorda smidesgrejer och Helen blev eld och lågor och ville ha denna men tyckte inte hon hade råd, så senare på dagen gick jag tillbaka och köpte den. Höll sen på att glömma av att jag köpt den. Av en händelse såg jag den i garderoben för ett tag sen. Tur var väl det.  Glad blev hon också som synes.

Dagen efter var vi också på kalas. Då var det Henriks sambo, Emelie som fyllde år. Då fick jag inte tagit några bilder, konstigt nog, eller också blev dom kanske inte bra. Kommer inte ihåg...är för gammal för att minnas...


Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards