Direktlänk till inlägg 9 augusti 2013

R.I.P. ÄLSKADE SIGGE

Av Elisabeth - 9 augusti 2013 18:38

Livet är inte alltid på topp...

 

I dag fick jag det oerhört tragiska beskedet att Sigge (Belara Ocean Soul) fått sluta sina dagar alldeles för tidigt. 5½ år gammal! Mina tankar går till hans matte och husse och alla andra som älskade denna väna hund. En hund som aldrig gjorde något väsen av sig och var den perfekta sällskapshunden, som skapt för sin matte och husse. Jag vet att han haft ett jättebra liv med all go omvårdnad man kan tänka sig och han var så följsam och fin och fick därför vara lös mycket. Han älskade att springa och leka på ängarna men så plötsligt en dag blev han sjuk. Jag går inte in på närmare detaljer men det fanns inget att göra. Han plågades av sin plötsliga sjukdom och han svarade inte på någon medicin. 

Så nu springer han på de saliga ängarna....och mina tårar rinner...


             

 
 
Ingen bild

kerstin

9 augusti 2013 18:59

Du måste berätta vad har hänt.

Elisabeth

9 augusti 2013 20:29

Vi hörs men vi har ingen fast telefon för åskan tog den för en vecka sen.

 
Rebecka Åhman

Rebecka Åhman

9 augusti 2013 20:01

Jag är verkligen ledsen för er allas förlust. Livet är inte sällan fruktansvärt orättvist. Stor kram från Göteorbg

http://www.augustimane.com

Elisabeth

9 augusti 2013 20:28

Tack snälla du

 
margus

margus

9 augusti 2013 21:09

Nu fick också jag tårar i ögonen. Vilka rara bilder, på en tydligen jätterar hund. Det liksom syns att hans själ var god och oskyldig. Det är som mest orättvist när de oskyldigaste drabbas. Kram.

http://margus.bloggplatsen.se

Elisabeth

9 augusti 2013 22:57

Ja så är det tyvärr, han var en kopia av mamma Sunny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards