Alla inlägg den 4 november 2010

Av Elisabeth - 4 november 2010 21:23

Denna lovveckan har jag börjat 1 timme senare på morgonen och då har det blivit nästan 1 timmes promenad varje dag med hundarna innan. I dag var inget undantag, och jag hade kameran med i det fina vädret.


  

Inte en ö så långt ögat kan se. Skulle man kunna se något så är det Dalsland/Värmland som ligger åt det hållet, men det är många mil dit.


  


  

Det blir sån konstig lyster när det är morgonsol, den kommer liksom bakifrån och ljuset blir helt annorlunda.


  

Det blåste tillräckligt mycket för att få whipparna att önska att de var någon annanstans. Skulle fotat men de såg ut som räkor allihop!!!


  


  

En vindpust och så åker väl detta bäverbitna trädet omkull. Gäller att vara någon annanstans då.


  


  

Så blir det i motljus, inte helt verklighetstroget


  

Härligt att ha så mycket skog att gå i för där kommer inte vinden åt på samma sätt. Det kan vara halv storm vid sjön, men inne bland träden är det helt annorlunda. Underbara natur!

Av Elisabeth - 4 november 2010 18:19

Har under årens lopp sytt och broderat rätt mycket men nu har jag varken tid eller lust till det längre. Har hittat en del mönster som jag inte vill ha men eftersom jag har svårt för att slänga saker och ting så frågar jag här om det är någon som är intresserad av ett mönster på ett whippethuvud?


  

Så här ser tavlan ut som jag har sytt och den är inte till salu! Det finns alltså inget garn kvar så det får man komponera själv men mönstret har jag som sagt.


  


  

Den är sydd i korsstygn och tavlan som jag sytt är 23 x 30 cm.

"Kôstar de´nåt"

"Nä, de´e´gratis"


Av Elisabeth - 4 november 2010 18:02

Nu är det inte så mycket kvar att göra i trädgården inför vintern. Eventuellt skall några mindre träd tas ner nu när löven är borta.


  

Komposten är tömd på en del och har nästan fått på sig hela sin vinterrock. Glädjande nog så hittade jag mask i komposten. Den frös ju förra vintern och jag har inte sett någon mask på hela sommaren men komposten har luktat väldigt gott!!! (Ja, den gör det om den är i balans) och nu då så hittade jag mask längst ner så jag la lite färdig kompostjord överst så hoppas jag att vintern inte blir så sträng utan att maskarna överlever.




  

Ett skottkärrelass tömde jag och det hamnade i växthuset som nu är tömt på tomatplantor och annat som inte skall vara där i vinter. Nu står det i stället tomma krukor och några växter som kanske överlever där.


  

Från altanen till voljären och trappan ut i trädgården har vi en gång i tiden anlagt en gång med stora naturstenar. Med åren så har gången blivit mindre och mindre och till slut så har det blivit gräsmatta över och gången har knappt inte märkts alls men nu när det blir fint för fåglarna och vi röjer lite så har jag skyfflat fram gången igen. Jag har i alla fall börjat. Det är jobbigt för ryggen så det blir lite pö om pö.


  

På altanen (inglasad) kommer det ofta in småfåglar trots att dom inte kommer in!!! Det finns väl ett litet kryphål någonstans. Sen kommer dom i alla fall inte ut eller så blir dom så stressade när man kommer så de flyger bara in i fönsterrutorna. Denna talgoxen var så slut så jag kunde bara ta den och sätta ut den på bänken och vänta. Den satt nog i 10 minuter innan den flög. Jag trodde faktiskt den skulle dö. Hoppas den klarade sig sen också.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards