Alla inlägg den 23 juli 2013

Av Elisabeth - 23 juli 2013 22:41

Vad gör man på semestern?

 


Ibland undrar jag om jag har semester! Jo, jag är ju i alla fall ledig från jobbet, och visst har jag semester men det innebär ju inte att man ligger i hängmattan och läser böcker hela dagarna. Förresten har jag ingen hängmatta! 

Hittills när jag är inne på min tredje lediga vecka så har jag tvättat alla hundbäddar. Vi har 6 hundar men 10 hundbäddar! Nu har jag tvättat precis allt. Maskinen har gått hela dagar och det har varit underbart väder att hänga tvätt i. När jag hängt en tvätt och nästa varit klar så har även den föregående tvätten varit torr. Så skall det vara, då går det som ett jehu. Jo jag har tvättat filtarna i 4 burar i bilen också kom jag på. Underbart fräscht och gott i alla fall.


     

Några av alla bäddar


Trädgården är ett kapitel för sig. Alldeles för mycket att rensa och hålla ordning på. Tiden räcker inte till men jag har i alla fall rensat ogräs runt plattorna och rensat lite i vår stentrappa.


   

Lite skillnad blir det allt


 

Gillar denna naturtrappa även om det frodas ogräs runtom 


 

Taklök är fint, här med nyköpta svampar från Hjomässan. Ögonstenarna däremot var länge sen jag målade



 

Är så glad att min prästahavre blommar


Glad är jag även över att jag äntligen köpt en ny telefon. Nu är det slut med "stenålderstiden" här gäller nu andra moderniteter med en Androidtelefon. Där finns "allt". Inte helt lätt att lära sig men jag övar. Har tagit en massa bilder men ännu inte fått över dom till datorn. Försöker läsa mail i telefonen och annat som är bra att kunna när man inte är hemma utan ute med husvagnen. Ja roligt är det i alla fall med den nya tekniken, men svårt att förstå allt. Tur man har en son nära som har en liknande tingest och är duktig på att lära ut och har tålamod men en gammal morsa!


 

Ajjöss med den högra...


Samtidigt som allt detta skett så håller vi på med garagerenoveringen och vi håller på med voljären till fåglarna som snart är klar. Dom bilderna är i nya mobilen...men en vacker dag kommer dom här...


Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards