Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Elisabeth - 4 mars 2012 18:11

1 år fyller Vanessa i dag.

 

Hon är ingen stor hund men rejäl ändå. Väger 12½ kg och är ca 47 hög, tror jag, svårt att mäta faktiskt. Sitt första löp har hon avklarat och snart skall vi prova på LC när det blir träningar här i trakten under mars månad. Skall bli kul.


 

Så här liten och söt var hon när hon flyttade hem till oss.


 

Nu ser hon ut så här....


 

....och så här....


 

....och fortfarande är hon söt.


Vanessa är en väldigt aktiv och rolig hund som samtidigt har hur lätt som helst för att koppla av. Hon är med mig varje vecka när jag går SKK:s uppfödarutbildning. Vi håller till på Mariestads brukshundklubb och det är alltid fler som har med sig sina hundar. Vanessa är hur lugn och tyst som helst och ligger antingen i mitt knä eller på golvet på en fäll och sover. Likadant när vi är hemma hos någon så kopplar hon av när hon skall. Det är ett stort plus med rasen överlag att de oftast är sådana. Det är i alla fall min erfarenhet. Undantag finns väl alltid.

 

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards