Alla inlägg den 1 december 2011

Av Elisabeth - 1 december 2011 18:19

Fantastiska år med en underbar ras. WHIPPET - den ideala rasen. Käck och sportig utomhus. Tyst och lugn inomhus. Den luktar inte hund. Ingen smuts drar den in. Den är sällan eller aldrig sjuk. Den är lättskött, tillgiven och glad. Den är frimodig och barnvänlig. DEN ÄR BÄST!

 

Vår första whippet hette Dusty (Accent´s Jack Pot). Hans berömda kullsyster Accent´s Jambalaya var en storvinnare på utställning på sin tid. Dusty var efter Accent´s Impuls undan Delaklins Fancy Girl.

Det var inte helt självklart att vi skulle ha en whippet men det har jag skrivit ett helt kåseri om i Whippetbladet så det drar jag inte här igen.


En scannad bild från fotoalbumet 1989. Dusty är 9 veckor och så är det Ådi, en av våra tibbar.


   

Ursäkta bildkvalitén, men jag kunde inte låta bli att lägga ut den. Vår fina första whippet.


Dusty ca 6 månader


   

Dusty och Turbo, som var whippet nummer 2. Han var efter Foxy´s Florentino undan Accent´s Jambalaya.  Denna bild där de står så fint alldeles av sig själva nere vid sjön har fått stå som modell för min kennellogo. Lite mörk bild men den är också scannad från ett foto.


Nu har det gått över 20 år sen dess och vi är inne på whippet nummer 11. Mellan år 2000 och till dags dato har det blivit 5 whippetkullar vilket inte är så mycket precis och just nu är det ett litet brejk där jag av olika anledningar har svårt att få tiden att räcka till för en valpkull. Jag hoppas dock att det skall bli ändring på det så småningom, för det är fantastiskt roligt att följa en kull valpar och man kan verkligen längta....så nog skall det födas fler Belarahundar är det tänkt!



 

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards