Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

LIVSTECKEN

Av Elisabeth - 2 augusti 2011 19:54

Det är inte ofta jag bloggar så sällan som nu. Men tiden har inte räckt till, även om jag har  semester!!! Nu har halva semestern gått och vi har inte varit hemma mycket. Dels whippetspecialen på Vilsta och sen Lövudden och nu i helgen var vi i Ransäter och sålde i 3 dagar i värmen! Nu skall vi dock vara hemma några veckor så jag hoppas kunna ladda upp några bilder från tiden vi varit ute, men de sitter i kameran än så länge.

I dag var jag nere vid sjön med whipparna för att finna lite svalka och låta dom springa lite men ack vad jag bedrog mej. Vägen ner till sjön var någorlunda njutbar för det var skuggigt i skogen men väl framme vid sjön så var det fullkomligt vindstilla. Det gick inte att andas knappt och kameran iddes jag inte plocka fram ens. Jag visste helt enkelt inte vart jag skulle ta vägen då det inte fanns någon vind utan bara gassande sol från en klarblå himmel. Hundarna sprang inte alls men stod i vattnet och bara njöt och jag fick slänga vatten över dom utan att de tyckte illa vara. Vanessa däremot for omkring som ett torrt skinn i skogen och var fullständigt vild och galen. Hon hängde som en igel i halsarna på de andra och visst är det konstigt när man vill att de skall fräsa ifrån så gör de inte det utan ser bara ut som om dom skulle vilja vara någon annanstans. Annars kan de minsann fräsa ifrån mot den lilla när det inte passar.

Nåväl, hem kom vi, genomsvetta och trötta. 1½ timme räckte för i dag.

Sen har jag laddat frysen med 96 kilo fruset färskfoder och 2 säckar Standardt och 2½ liter laxolja. Ja, Standardten och oljan ligger förstås inte i frysen! I morgon skall jag hämta 3 säckar Magnussons Blanda och Magnussons Ekologiska Hundkex. Så nog är det fullt upp. Senare i veckan skall vi dessutom ha gäster och här behöver städas.....det är akut.....Städning är inget man prioriterar så här års när dörrarna står på vid gavel. Det blir som det blir.

Skulle nog inte kunna sova utan grus i sängen!!!!!!

 
 
Britt m flock

Britt m flock

3 augusti 2011 09:16

Hej
Det blev lite galet vid foderleveransen så Per lämnade kexen till min Bosse. De finns alltså hemma hos mig. Vet inte hur vi löser det. Jag börjar jobba på måndag. Vi kan väl höras.

http://www.collikort.se

Elisabeth

3 augusti 2011 18:52

Ja jag hörde det. Synd men det löser sig nog. Du hade kunnat ta med dom till klubben i kväll så hade Per tagit med dom hem igen

 
Britt m flock

Britt m flock

3 augusti 2011 21:26

Det gjorde jag:-) Tog med dem till klubben alltså. Så nu är de hos Per och Gudrun.

http://www.collikort.se

Elisabeth

3 augusti 2011 23:21

Okey, då får jag åka en dag framöver och hämta.

 
Ulrika

Ulrika

4 augusti 2011 23:04

Hej Elisabeth!
Vad roligt att du tycker om att läsa vår blogg! Sambon gillar att fota och jag gillar att skriva, så varför inte kombinera detta i en blogg tyckte jag. Sen är det bra för en ens eget minne att dokumentera vad vi har gjort på våra resor. Men självklart är det jättekul om andra också tycker det är kul att läsa om det vi gör. Det värmer i hjärtat!
Jag kan inte säga att jag vet vem du är, men nästa gång vi är på lc-prov får du komma fram och presentera dig. ;-) Min mörka basenji är nu för gammal att springa, men vi har ett nytt framtidshopp så vi lär nog ses nån gång.
Hälsningar Ulrika

http://ulrikaotommy.bloggplatsen.se

Elisabeth

5 augusti 2011 22:48

Egentligen är det nog min man och din sambo som känner varann bäst. Vi hjälpte till att dra upp er husbil en gång i Sjöbo på ett LC prov när ni satt fast, sen pratades gubbarna vid nu i Hjältevad (tror jag) i år. Men jag hör av mig när jag ser dig....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards