Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Elisabeth - 12 januari 2009 21:49


Nu blir det till att ta tag i motionen igen. Har inte gått på yogan på flera, flera veckor p g a att jag har haft ont i ett knä. Jag har inte gjort något med knäet utan det blev bara svullet och ömt och gjorde ont när jag gick. Nu är det nästan bra och då finns det ju ingen anledning att inte gå på yoga. Men tyvärr så har träningen blivit senare på måndagkvällen och då hinner jag inte hem till Cecar (Mannen som talar med hundar). Ja, jag vet att man kan spela in och titta senare....

Hur som helst för att det skulle bli något överhuvudtaget så har jag i kväll gått på något som heter Easy Yoga (tantyoga var det någon här i huset som sa) vad han nu fick det ifrån??? Det är som det låter en enklare form i jämförelse med Power Yoga som jag gick på förut. Man gör en hel del sittandes på en stol. Det hela handlar även här om andning och balans, både psykisk och fysisk balans. Det känns skönt i hela kroppen efteråt. Fast kanske mer skönt efter ett rejält Power Yogapass. Men som sagt, bättre med lite än inget alls.

 Förhoppningsvis kan man snart också ta upp morgonpromenaderna med hundarna innan man skall åka och jobba. Måtte det bli ljusare fort. Och kanske man kan gå ner ett par kilo i vikt. Det skulle verkligen behövas.

Det är inget nyårslöfte för det kan man ändå inte hålla. Tänkte det skulle funka ändå.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards