Direktlänk till inlägg 30 september 2015

LYCCA ÄR NU 6 MÅNADER

Av Elisabeth - 30 september 2015 21:29

Oj vad tiden har gått fort


Inte länge sen hon flyttade hem till oss kan jag tycka, men vi har ändå haft henne i 4 månader nu. Hon har utvecklats fint tycker jag och är en mycket trevlig liten vovve. Ganska självständig och går helst och lägger sig hos Fi-Fi eller Vanessa.

Det går absolut över förväntan med rumsrenheten. Hon gör i princip aldrig inne, men nu har ju vädret varit sådant så att altandörren har nästan kunnat stå öppen jämnt och hon tvekar aldrig att gå ut och kissa. Ett par, tre gånger har det varit stängt och vi har inte märkt att hon sprungit till dörren och då har det blivit en liten pöl på dörrmattan. Hon hörs ju inte när hon hoppar ner från en soffa eller kommer ner från trappan, hon är en liten ljudlös varelse i jämförelse med whippet och magyar! 

På nätterna ligger hon i min säng ihop med sina bästa whippetkompisar och hon sover egentligen hela natten men hon vaknar halv sex, sex och det tycker jag är för tidigt, så jag har valt att knalla upp och släppa ut henne mellan två och fyra på natten någongång och då vaknar hon inte förrän vid sju. Det räcker tycker jag. Då får hon mat och går ut i trädgården, sen kryper vi tillbaka till sängvärmen någon timme till. Då går jag upp men Lycca kan ligga kvar till nio ibland. En riktig sjusovare är hon, lite kvällstrött också, men däremellan......ja då är det full fart!

Om man sammanfattar dessa fyra månader som vi varit ägare till en italienare, så ångrar jag inte en sekund att jag valde denna rasen och jag tror husse tycker det är rätt okej också, även om han tycker att sju hundar är mycket. Visst, ibland är det det men ibland undrar man om det finns någon hund alls hemma, så lugnt och tyst är det. Nu får det bli en naturlig avgång på de äldsta vovvarna, sen kommer jag inte att tveka att skaffa italienare nummer två. Men det är en senare historia....

Så, Tack så hemskt mycket, Lena, för denna lilla lyckopärla, hoppas vi får många år med henne.


   

Lite godismutor är aldrig fel


 

"Sitt"


 

En mysbild på Lycca och Nóri. De har aldrig legat ihop så här förut...hjärtat smälter lite...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards