Alla inlägg den 12 mars 2015

Av Elisabeth - 12 mars 2015 20:44

Här är det flitiga biet i stället en humla


Såg att vi hade så fina krokusar så jag tänkte att jag tar väl ett kort på dom. När jag tittar närmare så ligger det en humla i en av blommorna...


 

Uppe till höger ligger humlan


 

Den har jobbat bra, helt insmetad med pollen


 

Problemet var bara att blomman var i skugga och humlan blev slöare och slöare och la sig till slut på botten av blomman och rörde sig inte. Vet inte om den skulle frysa ihjäl där när kylan kryper på. Vi klippte av den blomman och gick till en solig plats vid husväggen och efter bara någon minut så blev det fart på humlan.


Den kryper upp ur blomman och börjar gå iväg med sin pollenfulla kropp


     

Rätt som det var så lyfte den och flög iväg....det var väl en gullig historia...hoppas den klarade sig


Här är några som också hade det skönt i solvärmen. Vanessa, Blondie, Fi-Fi och lite Nóri


   

Nóri


 

Fi-Fi


Av Elisabeth - 12 mars 2015 18:52

Fotografering i voljären


Ofta tar man kort på fåglarna genom nätet, men i dag bestämde jag mig för att gå in och sätta mig en stund hos dom. De fick nytt vatten och lite färskt gräs. Sen var det bara att knäppa på avtryckaren.


Nyfikna och orädda kanarier


   

Denna är så söt med sin frisyr på huvudet


 

Den var först att bada


     

Gäller att putsa fjädrarna efteråt


   

           

Vit sebrafink


     

Normalfärgad sebrafink


   

Det finns många färger på kanarier


   

Gräs var populärt, det finns inte så mycket annat än


       

   

Vit risfågel


Vårt nymfparakitpar


   

Hanen


 

Hanen


 

Honan



Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards