Direktlänk till inlägg 20 november 2014

LITE NOSTALGI

Av Elisabeth - 20 november 2014 18:47

1986


I går, den 19/11, var det 28 år sen min första valpkull föddes. En tibetansk spanielkull med två hanvalpar. Det var enda kullen som blev men jag kan inte låta bli att lägga upp några skannade bilder från fotoalbumet på tiken vi hade. Hon hette Bella (Zollis Li-Bel-La) och var född 1984. Egentligen var det Helens hund. Hon hade sparat ihop en massa pengar och ägde i alla fall benen på Bella. Jag minns inte vad hon kostade men det var mil ifrån vad en hund kostar i dag.


 

Här är Bella inte gammal, men hon ligger i tryggt förvar hos vår grosser schweizer sennenhund Aston


 

Undrar vad hon tänker när hon kikar ner i Astons gäspande jättegap


 

En lite äldre Bella


 

Friluftsliv, det blev både paddling och fjällvandring under åren


 

Helen var händig redan på den tiden och hade gjort agilityhinder åt Bella


 

Bella, väldigt fokuserad på godbiten i handen


Bella blev 14½ år. Vi hade en tibbe till men om honom får jag väl berätta en annan gång och så har jag väldigt söta bilder på Bellas valpar också.

 
 
Ingen bild

Helen

20 november 2014 22:18

Jag vill minnas att benen var dina!!! Tror jag betalade 1,500 eller 2,500 och du 500. Eller ni kanske bara sa så för att göra mg glad och att det egentligen var tvärtom.
Minns i alla fall att hela Årnäs ungar gick på gatan hemma och väntade väntade på att vi skulle komma hem.

Elisabeth

20 november 2014 23:19

Ja det kanske var så att bena var mina, du har säkert rätt jag kommer inte ihåg!!!!
Söt var hon i alla fall

 
margus

margus

22 november 2014 09:23

Men, gulle då... så söta de är tillsammans <3 Fine maffige Aston och den lilla miniatyren. Så många hundminnen... :-)

http://margus.bloggplatsen.se

Elisabeth

22 november 2014 17:58

Ja det är så roligt att titta i gamla fotoalbum. Tur man kan skanna och dela med sig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards