Alla inlägg den 5 juli 2014

Av Elisabeth - 5 juli 2014 20:58

I förmiddags gick jag en promenad ner till hamnen -


med hundarna. Hade fyra med mig bara, vi delar helst på valparna när vi går ut. Tyvärr hade jag inte kameran med mig och då så klart såg jag en massa fina motiv nere i hamnen. Promenaden blev inte lång, mest för att det var så himla varmt, 26 grader, och sen har jag en halt hund. Det är Smilla som är halt bak och hoppar t o m på tre ben ibland. Vet verkligen inte vad hon gjort då hon varken varit lös eller busig hemma. Nu har hon fått vila men jag tycker inte det blivit bättre så det blir till att ringa vet. på måndag.

Hur som helst så när jag kommit hem så satte jag mig på min nya cykel och tog kameran med och åkte ner till hamnen igen.


     

Underbart vackra näckrosor


 

Båtar på väg ut på böljan blå


 

Ladusvalorna satt på bryggkanten och väntade på insekter -


   

- som kom flygande i luften



Herr och fru svala


   

En liten sädesärla gick så käckt och vickade på sin stjärt och var väl också ifärd med att fånga något ätbart

Av Elisabeth - 5 juli 2014 19:49

En skål är det väl inte men -


en ställning för att ha matskålen i. Alla våra hundar har egna såna här med namn på. Alla har sina bestämda platser att äta på. Nu är även Fi-Fis klar. Kunde inte riktigt låta bli det där med Bregottkossa...


 

En majsburk från storköket -


 

- blir med lite färg på -


 

- så här fin!

Av Elisabeth - 5 juli 2014 19:26

Det blev helt plötsligt


En annons på Blocket gjorde att det blev en resa till Storfors i Värmland för att inhandla en Arboga slipmaskin till verkstan. Fikakorg och mat till valparna packades in i bilen. Sen bar det av mot vackra Värmland. Inte blev det sämre av att vädret var underbart. Alltid roligare att åka bil då även om man sitter torrt och varmt även vid regn.

På hemvägen stannade vi i Kristinehamn. Där åkte vi ut till hamnen och tittade på alla båtarna.


 

Ojojoj så många master. Det rådde full aktivitet överallt och seglarskolan var igång med sina käcka optimistjollar.


 

Här är den omtalade Picassoskulpturen. Den står så långt ut man kan komma, sen är det bara vatten


Ett par mil innan vi var hemma så passerade vi Sjötorp. Det är så fint där så vi stannade till. Tänkte att vi kunde gå ut med valparna lite bland alla folk och hundar som var överallt i det fina vädret.


 

Det är sån ordning och fint där överallt. En ställplats finns också där både för husbilar och husvagnar.


Gott om lyxbåtar var det


   

En liten Dexter på promenad på bryggan med husse


 

Sen, det roligaste av allt. Vi träffade whippetfolk från Katrineholm. Det var släktingar till våra valpar. De var från kennel Khalibadh. En syster (Khalibadh Solstorm) till våra valpars pappa (Khalibadh Solglimt) var mamma till dessa båda och den mörkbrindlade hade Khalibadh Majsol till pappa och den andra hade Twyborn Orlando till pappa. Väldigt roligt. Whippetvärlden är allt bra liten.

Av Elisabeth - 5 juli 2014 19:18

Jaha då har även vi drabbats av mördarsniglar


De har funnits längre ner i samhället men vi här uppe på gatan har hittills varit förskonade. Men så en dag var dom bara där. Inte 1 utan 30 eller 40. Mina rabarber är uppätna och vinbär får vi inga i år. Om det beror på sniglarna skall jag låta vara osagt, men tråkigt är det i alla fall. Jag som älskar att gå och plocka mina goda svarta vinbär. Att äta direkt från busken är absolut godast.

Då infann sig frågan hur man blir av med dessa eländiga djur. Salt, öl, klippa sönder dom, ja det finns många metoder tydligen. Fast man blir nog aldrig av med dom....


 

Ett 6-pack av en billig sort införskaffades


En hink grävdes ner och med öl i botten så kom dom och ramlade i och drunknade. Det blev ett antal, inte många men några i alla fall. Dom är äckliga!

Av Elisabeth - 5 juli 2014 00:36

Så fort tiden har gått


Valparna är redan 4 månader och nu närmar det sig tiden för flytt för sista valpen. Den 14 juli flyttar han till Jönköping. Men vi får njuta av honom några dagar till....


 

Dexter


 

Fi-Fi

 

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards