Alla inlägg den 13 januari 2014

Av Elisabeth - 13 januari 2014 21:45

I dag skall julen dansas ut...

 

Nu blev det mer att jag städade ut julen än dansade ut den! Men först skulle hundarna ut och fy attans, nästan -11 grader. Täcke på alla whipparna faktiskt och bara en runda på 45 minuter. Det fick räcka. 


 

- vackert på altanen, men inte inbjudande att vara där precis -


   

- vackra iskristaller -


 

- adjö granen, vinden nästa -


 

- tänk att en plastgran kan barra -


- ajöss till alla tomtar -


När allt är bortstädat så känns det ändå bra och i dag tyckte jag det var lite ljusare ute än igår, eller är det snön som gör det? 


 

- den fina amaryllisen jag fick när jag slutade jobbet, blommar med 4 blommor -


- nu kan våren få komma- 


   


- en bit Nòri spanar efter katter utanför, medan vovven på bordet ligger så snällt -



Av Elisabeth - 13 januari 2014 21:27

Å fy så kallt...brrr...

 

Gillar inte alls att det kom snö och minusgrader. Det var bra som det var tycker jag. Hundarna tyckte det var kallt nere vid sjön där vinden ven om öronen så det blev bara en snabb promenad utefter sjökanten.


   

- hjärtegullen fryser -

 

Senare på dagen blev det besök hos Susanne och Ronny som har Dexter och Frodo. Det blev god middag och kaffe med fika vid brasan efteråt och ett antal timmars prat. Väldans vad tiden går fort ibland, speciellt om man har trevligt. Försökte fota hundarna med mobilen men fy vilka dåliga bilder det blev.

 

 

- Smillas bror Dexter med konstig färg och matte som inte ville vara med på bild - 

 

- Dexter (Belara Dark Passion Play) - 

 

   

- Frodo, som inte alls är så vit baktill -

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards