Direktlänk till inlägg 14 oktober 2013

EN DIMMIG SÖNDAGSMORGON

Av Elisabeth - 14 oktober 2013 18:35

När man tittade ut och såg den täta dimman....

 

....så tänkte man usch skall man behöva gå ut i dag....men tänk så fel man kan ha. Det var hur skönt som helst ute och dimma, det är helt okej att gå i. Nu lättade dimman allteftersom. 


Som bekant har ju Vanessa varit halt och jag har ännu inte släppt henne lös i skogen. Hon har fått springa på löpbandet lite grand men nu tänkte jag att det skulle bli av. Husse fick ta Nòri och fyra whippar och så gick jag själv med Vanessa. Hon springer ju lugnare om hon är ensam....antar jag!

Det blev en tur till en plats med lite gräs på och inte bara stenig strand.


 

Här "lurar" ofta hjortar i den täta skogen så det gäller att hålla hårt i kopplet


Naturen anses ren när det växer sån här lava


   

Tomteskägg?


 

Vatten och horisont går i ett


 

Är det någon som ser de sju svanarna?


 


   

Extremt lågvatten. Många "böar" kommer upp ovan vattenytan


 

Lös....lugn och fin


   

          

         

 

Nu börjar hon få spring i benen


 

Oj, en pinne, nu är det kört...


     

         

   

Ibland kan det vara effektfullt med oskarpa bilder


       


Sådär...nu har hon sprungit färdig. Underbart att se henne sträcka ut efter drygt 10 veckor i koppel. Hon har ändå funnit sig i det men lite har hon ju "fuskat" när hon sprungit i trädgården utan lov....rackarungen....

Efteråt på kvällen var hon mer än nöjd. Härligt med nöjda hundar. Hon har inte heller haltat efteråt.



 
 
Ingen bild

Tostes matte

15 oktober 2013 19:42

Så vackra bilder, och så underbart att se Vanessa njuta av sin återvunna frihet. Livsglädje i kubik!

Elisabeth

15 oktober 2013 22:49

Ja man blir själv glad inombords när hundarna är nöjda

 
margus

margus

15 oktober 2013 21:13

Åhej, här fick man visst vara med på hela rastningsrundan... puh. Känner mig lika välrastad som hunden;-)
Men du... på tal om naturbilderna... Du HAR blick för det här! Vilka härliga motiv att måla av! Svanarna ser vi lätt (fast de nästan alltid flyger i trädtopparna). Dis och dimma är såå vackert.

http://margus.bloggplatsen.se

Elisabeth

15 oktober 2013 22:48

Ja det vore roligt att få tid att måla eller teckna igen...vem vet...

 
Ingen bild

Mai Fernqvist

20 oktober 2013 02:51

Så otroligt vackra bilder du tar!

Elisabeth

20 oktober 2013 17:34

Å tack så väldigt mycket!

 
Ingen bild

Eva-Britt S

31 oktober 2013 08:43

Nu har jag äntligen varit inne o kikat lite i din blog (efter Mariannes inrådan). Vilka ljuvliga hundar du har och vilka vackra naturbilder du tagit. Nu är jag ju lika getfixerad som du är hunddito så min spontana reaktion på de lavabevuxna träden blev: - Å Gud så mycket getgodis!

Elisabeth

31 oktober 2013 23:33

Så roligt att få ett livstecken från dig. Jag gilla också getter, de är verkligen fina och personliga. Hoppas vi kan ses i vår allihopa. Välkommen tillbaka till min blogg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards