Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av Elisabeth - 3 oktober 2013 20:51

....händer det grejer....

 

Då har jag bestämt mig för att sluta jobba! Var det någon som blev avundsjuk nu? Smaka på de orden...sluta jobba. I förra veckan sa jag upp mig från jobbet. Fattar inte att det är sant. Det kommer att kännas evighetslångt den tiden som är kvar. Inte så att jag inte trivs på jobbet. Det göra jag absolut, jag tycker bara att det räcker nu.

Saker och ting blir ju inte bättre. Mer jobb skall göras på kortare tid...stress, stress, stress. Långt att åka till jobbet. 8 mil fram och tillbaka, det blir dyrt. Hinner inte mycket när man kommer hem och orkar inte heller.

Tänk vad tid man kan ägna åt hundarna, helt underbart. Tänk vad tid man kan ägna åt mat....baka, laga middagar i lugn och ro, umgås med barn och barnbarn, fotografera, blogga, kanske måla. Har en hemsida som aldrig blir uppdaterad. Ja listan kan göras lång. 

Dessutom kan man längta till sommaren och åka ut med husvagnen mer. Först skall bara en lång och hemsk vinter avklaras. Hatar vinter....men den som väntar på något gott....

 

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards