Alla inlägg den 3 mars 2013

Av Elisabeth - 3 mars 2013 20:40

En vecka går fort


Tyckte precis att vi klippt alla klor men det var en vecka sen. Så olika det är på olika raser. Jag har aldrig varit med om någon ras som behöver klippa klorna så ofta som whippet. Jag minns när vi hade berner sennen. Deras klor behövde nästan aldrig klippas, vad jag minns i alla fall. Men jag kan  ha glömt...det är ju 22 år sen den sista dog!


 

Blondie får sina klor både klippta och filade


 

Hon är måttligt förtjust, men finner sig ändå


 

Smilla


 

Smilla fick nöja sig med klotången för filen la av och behövde laddas. Ja, så här gör vi...en håller och en klipper. Det går alldeles utmärkt.

I helgen har vi promenerat på sommarvägar, bar asfalt, och det var härligt. Fint och soligt väder och faktiskt vår i luften. Skogsvägarna är  alltför isiga för att man skall kunna gå säkert där, så nu längtar man verkligen efter att all snö och is skall smälta bort.


Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards