Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Elisabeth - 10 februari 2013 19:13

Ibland har man mycket energi och då är det bäst att passa på...


Började dagen med att klippa våra 107 klor. Senare blev 252 tänder borstade av husse. Fast först blev det en härlig 2 timmarspromenad i snön. Lagom kallt faktiskt och inte halt. Lite pulsigt att gå men hellre det är isgata.


 

Blondie och Vanessa var nöjda efter promenaden...såna godingar...


 

Har bakat ett LCHF bröd i dag


 

Fullt av nyttigheter


 

Så blev den en sockerkaka med päronbitar i. Den gick sönder lite i kanten, men jag bröade med kokos och det kanske inte var så bra. I stället för en massa vetemjöl i så hade jag mandelmjöl. Den skall avnjutas till kaffet i kväll.


 

Gjorde en hel drös med timjanbiffar också. Det är väldigt gott, här ihop med färska rödbetor, krämig coleslaw och sås och pyttelite ris.


 

Till efterrätt blev det ostkaka, gjord på keso och även här testade jag med mandelmjöl i stället för vetemjöl.


I går, lördag, var det LC träning i Mariestad. Ja strax utanför alltså, på ridhusets marker. Vi hade just ingen som skulle springa men vi åkte dit en sväng och tittade i samband med att vi skulle besiktiga bilen. Det var kallt men det gick fint att springa i snön. Men det bästa av allt var att jag fick hälsa på VÄRLDENS SÖTASTE ITALIENARE.  Det var Qvickelyckans Winston, endast 11 veckor gammal. Jag tror nästan jag skulle smälla av när jag såg honom. Grå som en råtta var han. Herregud, så söt....inte sugen alls.....neeej då!!! Ser honom framför mej HELA TIDEN. Jag behöver nog gå i terapi...!!!


Nog om detta. Jobbar måndag och tisdag,  sen har jag tagit semester resten av veckan. Skönt när man kan göra det, det är ju sportlov nu.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards