Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Elisabeth - 3 maj 2011 17:48

De yngsta i vår flock är verkligen omaka.

 

 

Vanessa är inte större än Nóris huvud och hals ihop


 

 


 


 


 


 

 


 

Är det någon som vill leka med Vanessa så är det Nóri och det är ju i princip omöjligt när hon är så liten, men Nóri var lugn och låg för det mesta ner och den lille kunde komma undan under stolar och bord så det gick bra. Kul hade de båda i alla fall. Övriga hundar i familjen kan väl kallas lite för lite sura tanter för de undrar vad vi dragit hem för något och tycker säkert det var bra som det var. Men faktiskt, i dag så gjorde Blondie några lekinviter och det var ju kul.


För övrigt så har jag målat färdigt Vanessas matställning. Alltså en konservburk jag målat och målat dit namnet på, inget märkvärdigt men praktiskt. Så har jag bara en tung halv tegelsten i botten så den står stadigt. Alla vovvarna har var sin sån matställning.


 

Av Elisabeth - 3 maj 2011 17:29

Nóri har fått en sele och hon drar inte längre i kopplet utan går hur fint som helst. Helt fantastiskt hur en sele kan göra underverk. I dag har t o m jag gått ut med Nóri + whipparna. Det gör jag aldrig annars utan då blir det två rundor i så fall och det är ju skönt att slippa minst sagt. Det var ju inte det man tänkte när man skaffade henne, att man skulle behöva dela på dom för att hon är så stark och vild. Nu mötte jag varken vilda djur eller hundägare på promenad men jag återkommer hur det går vid ett sånt tillfälle. Egentligen borde dom ju dra mer med sele, det är ju det man har på draghundar, så jag fattar inget...!!!


  

Så här ser selen ut och det är Yvonne Brandt på Torshammarens kennel som sytt den. Hon gör såna till alla raser.


  

Nóri och husse startklara för ½ mil på cykel ungefär. Det går bra där också att använda selen. Efter ½ mil är inte hundjäkeln anfådd ens!!!


 




Av Elisabeth - 3 maj 2011 14:14

Det är en lisa för själen att vandra i vår härliga natur med våra härliga hundar. Speciellt när vädret är på den vänliga sidan.


  En "bro" att ta sig över om man vågar


  Vågorna har format sanden i vattnet


 


 

Vindpinat


   Som gjort för en rovfågel att sitta och spana i


 

Här spanar Smilla


  Här spanar Blondie

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards