Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Elisabeth - 11 mars 2011 18:10

I dag var vi i ridhuset 1 timme. Först ut var Nóri som fick springa och leka med Maggie och Isa (faraohund och podenco) Nóri sprang nog oavbrutet i 45 minuter med bara ett par korta pauser!!! Så det blev bara en kvart över till whipparna. De fick springa själva och som de sprang. De är helvilda de också, speciellt Nova faktiskt som trots allt är äldst. De leker mest med en rattmuff och vi skulle behöva ett par till så alla kan ha var sin. Verkligen en rolig leksak. Vi kastar även lite frisbee och annat kul. Så långt var det ju inte otäckt.

Vet inte vad som hände egentligen mer än att Nova slog en kullerbytta och skrek till. På något sätt gick kullerbyttan långsamt för hon stod på huvudet med bakbenen rakt upp en kort stund. Jag hann att tänka, att varför ramlar hon inte ner! Det gjorde hon ju och sen kunde hon inte resa sig på bakbenen, de bar henne inte. Hon försökte men ramlade omkull. Då såg jag allt möjligt hemskt framför mig. Brutna ben, trasiga korsband, jourtid hos vet. o s v.

Jag sprang fram till henne och stöttade henne och sen bar jag ut henne i bilen och ringde Blå Stjärnan i Skara. Jag sa som det var och fick komma med en gång. Det enda dom sa var att det inte fanns någon ortoped där så om det skulle behöva opereras så var det till Göteborg, Jönköping eller Strömsholm jag fick åka!!!

Men röntga kunde dom göra. Det är inte mer än ca 2 mil till Skara så det tog inte lång tid att åka dit.

Tro det eller ej men när jag kommer fram så står hon på sina ben och kan gå! Jag gick ändå in med henne och hon i receptionen tittade på henne och tyckte kanske att det var onödigt att röntga utan att jag kunde avvakta om hon skulle bli sämre. Lite stelt gick hon och med lite karpande rygg tyckte jag men i alla fall. Jag blev helpaff. Och glad naturligtvis.

Så jag åkte hem och lovade hålla koll på kiss och bajs och feber och slemhinnor och matlust. Kissat har hon gjort och ätit,  nu sover hon under mitt täcke.

Det skulle kunna ha varit en nerv som kommit i kläm och gjort att benen inte lydde. Nu får hon vila i alla fall och ta det lugnt så får tiden utvisa om det är någon skada.


  

Nova från i somras


I morgon skall jag till Habo Brukshundsklubb. Där har Whippetklubben och Whippet Race en gemensam dag om stretching och massage. Skall ha med mig Sunny och Smilla.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards