Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Elisabeth - 20 februari 2011 18:36

Det är verkligen inte ofta man går ut på isen. Jag gillar det inte och ofta är det för halt men nu var det lagom med snö och lätt att gå. Vi höll oss ganska nära strandkanten. Man skall ju aldrig gå ut på en is utan isdubbar ifall olyckan är framme. Det har jag fått mig itutat hela min uppväxt, men i dag gick vi utan. Det skulle ju inte hända något...!!!


  

Med tanke på att det klockan 8 i morse var -20 grader så tänkte man inte direkt på att gå på öppna platser. Men när vi gick vid 11-tiden så sken solen så fint och det var fullständigt vindstilla.


  

Det är jag som går där borta med whipparna


  


  


  


  

Många djur som springer på isen


  


  

Av Elisabeth - 20 februari 2011 18:21

I går var jag på två årsmöten på samma plats, nämligen i Håkantorp utanför Vara. Det var först VKLC/v (Verksamhetsklubb lure coursing) som hade sitt årsmöte  och där halkade jag in och blev suppleant!

Sen hade Vinthundklubben/västra sitt årsmöte och där fungerar inte mycket. Valberedningen (däribland jag själv) fick inte ihop till en styrelse och klubben läggs därför på is så länge. Det blir HS (huvudstyrelsen) som tar över ansvaret och det kommer att bli en utställningskommitté så att Tånga Hed kan genomföras som tänkt.

Hur som helst trevligt att träffa vinthundsfolket igen. Det blir lite långt uppehåll under vintern då man inte träffar så många.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards