Alla inlägg under april 2010

Av Elisabeth - 20 april 2010 17:18

Ja, då var det min tur att få maginfluensa. Tänkte jag skulle klarat mej, men inte. Jobbade i går men kände mej lite "konstig" Sen skulle jag ju på valpkursen med Nóri och jag undrade om jag verkligen skulle åka....och det skulle jag inte....

Har legat hela dagen och är alldeles matt, men just nu är det lite bättre. Har druckit te i dag och blåbärssoppa.

Ja det är inte roligt med maginfluensa precis. Nästan det värsta att få man blir ju helt utslagen. Enda fördelen brukar jag säga är att man går ner ett par kilo, men det är ju bara vätskebrist så det är ju inget som består. Är hemma i morgon och övermorgon också. Måste vara hemma 48 timmar efter att man "blivit bra" när man jobbar i skolkök. Så nu skall jag vila och bli helt bra. Hundarna gillar ju detta förstås för dom kan ligga i sängen hela dagen och ha sällskap och jag trivs också att ha dom bredvid. Fast Nóri ligger normalt inte i sängen men hon kommer dundrandes som en ångvält och blir helt vild när man ligger där. Har hon bara lugnat sig så går det bra att ha henne i sängen också. På natten får hon ligga i bur bredvid sängen och det går också bra. Hon gillar buren.

Av Elisabeth - 18 april 2010 18:32

Ännu en fin och solig dag. Fast väldigt kallt i vinden. Hade varit gott med ett par vantar när det blåste som värst.

Hundarna fick springa nere vid sjön i dag igen men på ett annat ställe. Där har vi inte varit sen i höstas. Det fanns mycket gott att äta och mycket spännande att lukta på.


  

Smilla


  

Fejdi äter på fiskben! Muscot hittade också något gott.


  

Sunny har också hittat fiskben


  

Hej, morsan...jag vill också ha...


  

Kan du drömma om...du får fiska själv


  

Smilla har hittat något "otäckt" och blev vääldigt låånngg...

Det var något svart som var smalt som en blyertpenna. Antingen stjärten på en liten, liten orm eller en ödla. Förmodligen det sistnämnda. Hon fick inte ta den för mej ifall det var en orm.


  

Nova har satt sig mitt i blåsten och fryser


  

Konstigt att man aldrig kan få med alla sex på bild


  

Blondie


  

Blondie i full galopp


  

Hoppsan, här var det visst sex stycken



Av Elisabeth - 18 april 2010 18:14

Nu när alla hundarna är badade så tänkte jag även bada Nóri. Inte för att hon var direkt smutsig men hon skall lära sig allt. Jag tänkte att hon kommer nog att krångla och då är det lika gott att testa när hon är "liten".


  

Så här gott sussade hon i hundfotöljen innan badet.


  

När man ser dessa tassar så skadade det nog inte med ett bad


  

Såja...nu blir det schamponering


  

Blir det bra om jag står så här?


  

Nähä...då rinner schampot ner i ögonen


  

Såja, det blir mycket bättre så här


  

Det var ju riktigt skönt


  

Så bra gick det att bada Nóri. Inget krångel alls, bara lite svårt att stå på alla fyra lite så där i början. Hon tyckte absolut att det var skönt. Varmt och gott.



Av Elisabeth - 17 april 2010 18:15

Startade förmiddagen med en koppelpromenad med hundarna. Hade tänkt gå en längre runda men jag kände ganska snart i kopplena att hundarna hade spring i benen så jag styrde kosan mot sjön i stället. Har inte varit på den platsen sen snön kom så det var underbart att gå och stosa vid strandkanten och alla sex hundarna fick springa fritt. De hade verkligen spring i benen. Det finns inget så avkopplande som att gå vid vattnet. När man sen ser hur hundarna njuter av sin frihet så blir man själv så nöjd och glad.


  


  

Muscot visar rumpan


  

Sunny


  

Blondie och Sunny


  

Sunny, Smilla och Muscot


  


  

Muscot och Fejdi, väl kamoflerade


  


Väl hemma igen så blev det hundbad i badkaret. Fejdi hade rullat sig och i går kissade Muscot på Smillas huvud och häromdan rullade Sunny sig så det var verkligen hög tid. Badade hälften av gänget, resten får bli i morgon. Min rygg pallar inte för fler i taget. Det är urjobbigt att stå böjd över badkaret. Ibland har jag fått stå på knäna.

Av Elisabeth - 16 april 2010 19:12

Usch, nu går det maginfluensa både här och där. Sonen och Tindra har haft det och i dag fick "gubben" det. Stackar´n.

Sen går det på pappas äldreboende, fast han har klarat sig än så länge. Alla gamla får äta på sina rum och inte gå ut därifrån för att förhindra smitta. Extrapersonal är insatt och de jobbar för högtryck.

Undrar om jag klarar mig. Varför skulle jag göra det egentligen, så smittsamt som det är. Har ätit hela vitpepparkorn i alla fall. Peppar, peppar, som man säger!

Av Elisabeth - 15 april 2010 20:48

Vad fort tiden går. Nu har det gått 2 månader sen jag började med LCHF.

På dom 2 månaderna har jag gått ner 5,4 kg! Helt otroligt, faktiskt. Det trodde jag inte när jag började. Det har varit hur lätt som helst. Känns inte alls som en uppoffring utan det har bara känts bra. Därför fortsätter jag av bara farten för att jag mår bra helt enkelt.

Nu vet jag tre elitidrottare som också äter enligt LCHF. Det är Jonas Colting (trialthon), Björn Ferry (skidskytte) och hans sambo Heidi Andersson (armbryterska). Björn skall komma ut med en kokbok om "jägardieten" som han kallar den. Skall bli intressant att läsa.

Mat
Av Elisabeth - 15 april 2010 18:47

 Ja, jag har inte hakat upp mej utan vi besökte även i dag en kullbror till Smilla. Det var Nemo vi åkte till. Vi hade nästan vägarna förbi och tänkte åka och visa Nóri innan hon blir stor som en häst. Det var kul. Nemo blev som vanligt helvild av glädje och han och Nóri busade för fullt men det fick bli i koppel för Nóris del för det hade blivit alldeles för mycket rejsande annars för de har så stor tomt. Det räckte mer än väl för hennes del. Nemo blev också flåsig, kanske lite beroende på att Nova som löper var i bilen och både Smilla och Blondie tycktes lukta gott enligt Nemo. Båda skall löpa snart så han hade nog koll på läget.


  

Nemo (Belara Nemo)


  


  


  


  

Av Elisabeth - 14 april 2010 21:51

I dag har vi varit hos Dexter, Smillas kullbror. En av Sunnys valpar alltså. Vi var inte där för att träffa Dexter i första hand denna gången utan för att titta på deras nya whippetvalp. Carmodey Katos Kato Kato "Frodo".


  

Dexter (Belara Dark Passion Play)


  

Frodo, 10 veckor


  

Frodo och Dexter


  

Frodo och Nóri


  

Frodo och Nóri gillade verkligen att leka med varandra. Nóri fick vara kopplad för hon var alldeles för vild för en 10 veckors whippetvalp. Han var en riktigt tuff kille och inte rädd alls för att hälsa på våra hundar. En riktig liten goding!


Kul för Dexter att ha fått en lekkamrat. Det borde alla whippetar ha. Jag tror de trivs bäst ihop med en annan hund av samma sort.


Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards