Alla inlägg under februari 2010

Av Elisabeth - 21 februari 2010 18:16

Nää, jag kom inte iväg i dag heller. Kändes lite snöpligt att bara åka en dag. Tänkte att jag har väl missat så mycket från första dagen så att andra dagen kvittar. Ja, jag vet inte men jag hoppas verkligen det kan bli en annan gång. Hade behövt gå!

Elin Rose var ju där och hon har skrivit lite om helgen. Gå in på mina länkar där finns hon att klicka på (Elin & Stefan Rose)

Av Elisabeth - 20 februari 2010 14:38

I morse gick det inte att gå ut med hundarna. De totalvägrade och snön nådde ovanför knäna så det var bara att vända. Fick gå på gatan utanför huset för där var ju plogat i går kväll så det var inte lika mycket snö där som ner mot skogen. Det blev en promenad på 10 minuter eller så. 11 minus och blåst är inget whippetväder precis. Sen har vovvarna legat under täcket hela dan. Vi själva har skottat och skottat och skottat. Snart är det lika mycket igen.....usch vad trött man blir!


  


  


  

Inte lätt för hundarna att kissa här!


  

Garagedörren, som är under tak! 


 

Komposten syns (nästan inte) på höger sida 


  

Våren känns rätt avlägsen!

Av Elisabeth - 20 februari 2010 14:07

Vill bara säga att jag inte kom iväg på kursen. Tyvärr, tyvärr, men livhanken går före. Det fanns ingen möjlighet att ta sig ut härifrån. Jag har 1 mil till E20 och man kan ju tänka sig hur det snöar och yr på Varaslätten. Jätteledsamt men vi får se om det går att åka i morgon.

Av Elisabeth - 19 februari 2010 18:26

I morgon skall jag åka 14 mil totalt och på söndag lika långt. Skall alltså till Vara (Håkantorp) med Smilla och vara med två halvdagar på handlerkurs för Gerhard O´Shea. Det skall bli väldigt roligt men inte roligt att åka ut med bilen i detta väder som väntas. Hoppas dom luras, metrologerna!

Av Elisabeth - 18 februari 2010 12:41

För mej är Sunny det sötaste som finns. Så mild i sitt sätt och så mjuk att klappa.


  


  


  


     

Hjärtat mitt...


  

Avslutar med snoken på Blondie!!

Av Elisabeth - 18 februari 2010 12:36

De "slåss" nästan om vem som skall få springa först.

 

  

Men så här går det ju inte för sig att starta bandet. Skulle väl se ut om en sprang baklänges! Smilla var först så hon får börja. Hon är alltid först.


  

Även om man sprungit en kvart på bandet så ligger i alla fall leksaken på fel sida. Inte lätt att få ut den inte!

Av Elisabeth - 18 februari 2010 12:32

Var nyss uppe vid brevlådan och då blir man glad när man får en hundtidning att läsa i till kaffet.

 

  

Härliga Hund heter tidningen.

Av Elisabeth - 16 februari 2010 20:27

Nu har det nästan gått ett halvår sen jag köpte hundmat.

Så i dag är frysbox och frysskåp laddade med

48 kg Nordic Bas (som är ett helfoder)

32 kg malen Nordic vom

32 kg malet Nordic oxkött

32 kg malet ox/blod/vom

12 kg ekologisk malen kyckling men med ben och allt


Så nu är både jag och hundarna nöjda. Plånboken kanske är mindre nöjd!

Det blir mycket pengar när man handlar så mycket åt gången men jag har 7 mil enkel resa att åka så det gäller att ransonera åkandet och köpa på sig så man har ett tag.


Ibland tänker jag dock tanken, tänk om frysarna går sönder eller om det blir strömavbrott en längre tid. Men så kan man ju inte tänka heller.


Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards