Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Elisabeth - 17 januari 2010 21:05

För en massa år sen när vi hade collie och berner sennenhundar så sparade jag allt hår som kammades och borstades ur pälsarna. Till slut blev det ansenliga mängder och jag lämnade in det och gjorde garn av det. Man måste blanda med en del fårull för att det skall bli ett hållbarn garn. Av det stickade jag vantar och gav bort till bl.a mina föräldrar.


  

Vantar av colliehår


  

Vantar av berner sennenhår


Collien var sobelfärgad men underullen är ju mycket ljusare och likadant med berner som ju är mest svarta. Våra egna hundar är väldigt tokiga i lukten av vantarna. Dom känner nog att det luktar hund. Trots att det gått så många år sen jag gjorde vantarna så finns lukten tydligen kvar. Kan säga att vantarna är mycket varma och sköna.

Av Elisabeth - 17 januari 2010 20:49

Nu börjar sakta, sakta saker och ting komma på rätt plats. Efter ungefär 50 timmars arbete i pappas lägenhet så börjar det se tomt ut!


  

Skivskåpet har kommit på plats i vår hall. (Sorry, Susanne L.)!


  

Den gamla sjömanskistan som pappa haft i många år står också i hallen.


  

I den ryms nu 19 hundtäcken! Visste inte att jag hade så många. Men det är fleecetäcken, regntäcken och vintertäcken bl.a Bra att ha allt samlat. Man kan kalla kistan för hundarnas garderob numer.


  

Kvar i lägenheten är en massa porslin som ingen vill ha. Jag har tagit vara på en del men detta får väl säljas antagligen. Både matservis, teservis och kaffeservis. Tänk vad det samlades på sånt förr. Man skulle ha alla sorters glas och för att inte tala om allt silver. Har själv massor hemma som aldrig används. Kanske borde man passa på och sälja det med. Man får rationalisera och tänka att används det inte så finns det ingen anledning att det ligger och tar plats.

Så nu skall jag inte ställa undan det fina porslinet jag sparat utan det skall användas. Går det sönder så går det sönder. Då är det i alla fall använt.



Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards