Alla inlägg under oktober 2009

Av Elisabeth - 11 oktober 2009 14:51

I går var vi och hälsade på hemma hos Dexter (Belara Dark Passion Play) från sista kullen, alltså kullbror med Smilla. Dexter bor ju bara ca trekvarts resväg härifrån men ändå är det längesen vi var där. Jag vet inte vart tiden tar vägen.

Vi var i alla fall ute med hundarna i deras härliga skog och de sprang lösa och hade jättekul men tyvärr blev inga bilder skarpa från deras ruschande i skogen, fastän jag tog nästan 100 bilder. Tur man inte skall lämna in för framkallning!!


  

Dexter blev sååå glad när vi kom


  


  


  


  

Synd att ni bara var här i 5 timmar, tyckte nog Dexter.


Det är alltid lika roligt att hälsa på hos valpköpare och träffa de "små" vovvarna. Dexter har det så bra för han behöver aldrig ligga ensam hemma på dagarna. Han är högt älskad, lagom bortskämd och får vara lös varje dag. Ibland är han med husse som jobbar i skogen eller så är han hemma hos matte. Han har också en bästis och det är en grand danois.

Av Elisabeth - 8 oktober 2009 20:52

Tänk så mycket man kan hitta i naturen som kan sätta fantasin i rörelse...


  

...en dinosaurie...




  

...en noshörning, eller...




  

...en orm som håller på att bli mätt...




  

...en orm till...




  

...nåt spindelaktigt...




  

...fågelben...

Av Elisabeth - 7 oktober 2009 22:05

I dag kom Hundsport. Bläddrade snabbt igenom den. Det gör jag alltid innan jag läser från pärm till pärm. Såg under Skaraborgs Kennelklubb att Gerard O´Shea skall ha en handlerkurs i februari nästa år och jag anmälde mig omedelbart. Har verkligen väntat på ett sånt tillfälle. Tidigare gånger han haft kurser i närheten så har jag av olika anledningar inte kunnat. Men nu så får inget komma emellan.

Av Elisabeth - 7 oktober 2009 21:47

Har just sett 1:a avsnittet av Bonde söker fru. Tänker varje gång det börjar att jag skall bara kolla lite första gången för att se hur det verkar, men på något sätt vill man se nästa och nästa och nästa avsnitt. Så håller det på.


Tror det är den lantliga miljön som gör det. Dom bor så vackert, bönderna. Så kunde man nästan bott själv. På 70-talet gick jag på lantbruksskola men sen blev det inte så mycket mer av det. Har gått Hundsjukvårdskurs på Hvilans lantbruksskola och Grundkurs och Husdjurskurs på Strömma lantbruksskola. Nu för tiden heter det Naturbruksgymnasium, men det gjorde det inte på min tid...


Hur som helst så är det trivsamt att titta på kor och grisar och hästar och så vidare.

TV
Av Elisabeth - 7 oktober 2009 19:47

Henrik, Emelie och lilla Tindra har ätit middag här i dag. Fast Tindra fick bara mjölk! Hemma hos dom är huset upp och ner på grund av köksrenovering. Allt är borta, så även spisen. Då är det bra att ha nära hit och så fick vi ju hålla i Tindra också.


  

Det finaste man har sätter man  på bordet, är det inte så man säger? Eller lägger i detta fallet.


  

Huuu...skall jag gråta eller skratta, vet inte riktigt...


  

Jag skall nog vara lite glad, en stund i alla fall.



Av Elisabeth - 6 oktober 2009 18:42

Nu finns det 4-veckorsbilder på Donnas valpar. De är så söta, så klart. Alla är tingade tror jag men man kan ju titta ändå. Bilder finns både på hemsidan och på bloggen.

www.nahiniz.se


Av Elisabeth - 6 oktober 2009 18:33

Den kom också med posten, men fick inte plats i brevlådan.

 

  

Den halva kon bestod i en bit på tre meter långt läder att göra koppel av. Lädret vi gör koppel och halsband av kommer enbart från Skandinaviska djur och lädret är naturgarvat. Det är mycket bra kvalitet på det och bra för miljön också. Så nu skall här skäras långa koppel för det är det en del som vill ha.


För egen del har jag gärna korta koppel, max 150 cm när jag går med flera hundar. Det blir för mycket att hålla reda på annars. Men går man med en eller ett par så är det inte fel med längre koppel, men det är ju en smaksak vad man vill ha.

Av Elisabeth - 6 oktober 2009 18:26

En efterlängtad bok fick jag i dag med posten. Är med i Bonniers Bokklubb sedan många år, men det är inte så ofta jag beställer något. Men denna gången slog jag till och fick dessutom en fin pläd med katter på nästan på köpet.


  

Boken är tjock, drygt 300 sidor, så nu har man lite att läsa ett tag.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards