Alla inlägg under augusti 2009

Av Elisabeth - 17 augusti 2009 17:40

Jag skulle gärna vilja cykla med Sunny för hon skulle verkligen behöva det. Hon behöver ha ut sitt steg och skulle säkert bli bättre om hon fick trava lite kontrollerat. Men hon hatar det...Man får släpa henne efter cykeln. Hon drar nästan bakåt. Har jag med en hund till går det bättre men jag är lite rädd för att köra omkull om det dyker upp något (katt, rådjur, älg, hare, ekorre, you name it...) speciellt om jag har fler än en hund. Så jag har kommit på en bra idé. Visserligen blir ju inte rörelserna bättre men hon slipper ju......hon får helt enkelt sitta bak på pakethållaren, fast då med hjälm på naturligtvis så hon inte skadar sig om vi åker omkull..........!!!!


Av Elisabeth - 17 augusti 2009 17:33

Okey då Marie, här kommer ett par bilder från den tidiga morgonen i Norberg. Men jag skrev just att bilderna inte alls blev som i verkligheten, därför hade jag inte tänkt att lägga ut några.



Det här är inte som det var. Dimman låg så trolskt över trädtopparna så dom såg kapade ut och solen skickade sina svaga strålar mellan trädstammarna. Det var en sån fantastisk lyster över nejden som inte alls framgår. Så hade det inte varit för din kommentar, Marie, så hade bilderna bara funnits i min dator.

Men strunt samma. Kallt var det i alla fall.

Av Elisabeth - 16 augusti 2009 23:07


Ja, då var vi hemma igen efter en trevlig helg i Norberg.

Vi hade tur med vädret. Vi kom ju dit på fredag eftermiddag. Som vanligt stod vi ute på ett gärde. Det är inte klokt vad dessa bilar och husvagnar/husbilar får utstå i form av knaggliga eller leriga gärden. Dom är nog inte gjorda för att köra på sånt underlag egentligen men det brukar gå bra, så även denna helgen.


Natten till lördagen var klar och kall och på morgonen när jag gick upp halv 6 så var det 1,7 plusgrader. Jag tyckte synd om dom som sovit i sina bilar.

Det var väldigt vackert ute vid denna tidiga timme så jag hämtade kameran och tog några kort som tyvärr inte blev lika fina som det var i verkligheten.


Våra hundar gjorde ganska bra i från sig på LC provet. De tillhör ju inte eliten precis men Sunny kom på 24:e plats och Blondie på 21:e plats av 63 startande hundar. Det får man väl vara nöjd med! De var i alla fall på övre halvan.


På lördag kväll åt vi havskräftor och räkor hos Yvonne och Thomas på Torshammarens. Eftersom vädret var bra satt vi ute. Förutom vi två så var det Maria Nilhammer och Ove och Harriet som har saluki.

När det nästan började mörkna så började det regna så vi gick in i deras husvagn och fortsatte kvällen.

Sen vill jag lova att det var kolmörkt ute när vi skulle gå över till vår husvagn. Svart som en vägg var det. I det svarta skulle hundarna rastas. Man fick nästan lyssna om dom kissade.

Sen regnade det 5 mm under natten och det var lite lerigt på morgonen. Men det var aldrig några större problem med att ta sig från platsen för att åka hemåt. Men hej å hå vad det blåste. Riktigt jobbigt var det att åka. Det ryckte och slet åt alla håll, men hem kom vi och nu i kväll har Henrik och Emelie varit här så jag har suttit med lilla Tindra i knät länge, länge. 19 dagar gammal och så fin, så fin.


I morgon kallar jobbet så nu är det läggdags även om jag skulle kunna sitta här hur länge som helst och skriva men det ångrar jag i morgon bitti när klockan ringer. Det hade varit mycket enklare att vara kvällstrött!

Natti, natti!




Av Elisabeth - 13 augusti 2009 21:56

I morgon bär det av igen. Denna gången till Norberg på LC prov.

Hade anmält alla tre men Smilla löper så det blir inget för hennes del. Så nu är husvagnen städad och "laddad" med mat och allt som behövs. Eftersom vädret är ostadigt så blir det allt från sandaler till gummistövlar och allt från linnen till tjocka tröjor och regnkläder som skall med. Tur man inte skall tälta i alla fall.


Från det ena till det andra så är det i dag De vänsterhäntas dag. De barnbarn jag är mormor till, Lucas och Jessica, är vänsterhänta men ingen annan i vår släkt är det. Tur dom inte är födda på 1800- eller tidigt 1900 tal. Då var det inte tal om att skriva med det som var mest naturligt utan man skulle skriva med höger, därmed basta.

Av Elisabeth - 11 augusti 2009 20:46


Förhoppningsvis kommer Sunny att bli mormor i början på september.

Det blir då valpar på kennel Nahiniz (Marie Andersson & Renée Ericsson)

www.nahiniz.se


Här är Donna (Belara Play Madonna) Hon är efter Multi Ch Play Mec du Manoir de la Grenouillére x Play A While Solstaden. Hon är kullsyster till vår Blondie.


Pappa till valparna blir Lotus (SVCH Gazolin Marsipan) Han är efter Ch Carmodey Dundee x Gazolin Hot Headed. Han är 8 år gammal.


En härlig bild på stolt Lotus med hittad klöv i munnen.


Har tagit bilderna från Nahiniz hemsida men det vet dom om. Hoppas Jörgen inte har något emot att hans bild på Donna finns här på bloggen.

Av Elisabeth - 11 augusti 2009 20:29


Äntligen börjar jag komma igång med uppdateringar på min hemsida.

Den har ju nästan legat nere sen april när allt krångel började. Det finns massor att uppdatera egentligen, men jag får ta det viktigaste.


Sen är det roligt att ändra och fixa lite. Tyvärr blev jag av med mina tassar som jag hade uppe och nere på hemsidan. När vi skulle ha bort viruset så började vi med att plocka bort sånt som varnades för virus, så tassarna rök, men så skulle vi inte gjort, det hade inte behövts. Ja, jag kan inte förklara vad vi gjorde egentllgen. Vi och vi, jag gjorde inget, jag bara hejade på! Får tacka sonen för det mesta jobbet

.

Så nu gäller det att hitta nya tassar för det går ju inte att vara utan sådana.

Av Elisabeth - 10 augusti 2009 21:16


Det blev en vacker sångparakithane som fick följa med oss hem.



Han är varken "normalfärgad" eller gul som honan. Just precis nu när jag skall skriva vad färgen heter så har jag tappat minnet.....!!!

Han är i alla fall gul på bröstet och väldigt fin på ryggen med rött insprängt i det gröna.

Ännu har de tu inte "hittat varann" utan honan är ute och han är inne och säger inget så hon vet nog inte om att han finns. Får se när han vågar sig ut eller att hon kommer in. De sitter gärna ute hela dygnet när vädret är så fint.

Av Elisabeth - 10 augusti 2009 21:04



Ja, så heter årets revy på Vallarna. Den fick ju väldigt bra kritik och den var faktiskt riktigt rolig, hela tiden.


Så här såg det ut innan allt folket kom. Det får plats 1600 personer ca. Jag tror det var nästan fullsatt.


Så här ser det ut snett bakifrån. Ätran flyter alldeles förbi scenen och det rödgula man ser är byggnaden och det gröna till vänster om är alla stolarna. Så det ligger verkligen fint vid vattnet.


Vi "campade vilt" bredvid parkeringen och hade bara ett par minuter att gå dit så det var bra för hundarna. Eftersom det var så varmt så fick dom vara i bilen. Ja det låter inte klokt att säga så men vår bil har inga fönster (förutom framtill!!!) och den är isolerad så den blir inte så varm. Vi hade även våra bekantas hund (en golden/gråhund) i vår bil. Jag gick dit och kollade dom i pausen men de sov så lugnt så det kändes tryggt. Det hade blivit alldeles för varmt att ha dom i husvagnen. Inte ofta det är så varmt men vi hade ett underbart sommarväder.


Så här såg det ut när våra vovvar fick mat. Själva åt (och drack) vi också en massa gott. Ja, trevligt var det men fort går helgen och på söndag morgon for vi hemåt med stopp i Varberg för att hämta en fågel.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards