Alla inlägg under juni 2009

Av Elisabeth - 4 juni 2009 17:50


Det är en helt missvisande rubrik! Har aldrig upplevt att det skulle vara besvärligt eller att man är speciellt bunden av att ha hundar. Det är så självklart att ha dom så man anpassar sig....ända tills nu....


Som jag tidigare berättat om så skall vi den 18 juni till Trägår´n i Göteborg för att se och lyssna på Kim Larsen. Det skall bli roligt.

Helt naturligt så följer alltid hundarna med och är i bilen. Det är i detta fallet inte fråga om så lång tid. Några timmar och med välrastade hundar så är det absolut inget problem för dom att sova i bilen. Då talar jag om den stora bilen där hundarna har det bäst och där dom inte syns för eventuella tjuvar eller annat löst folk. Det är en Mercedes Sprinter och den finns det ingen parkeringsplats för i hela Göteborg. Har kollat! Bara i utkanten av stan eller på speciella lastbilsparkeringar. Hur lustigt är det???


Problemet är också att våra "barn" med "bihang" skall med till Göteborg annars brukar dom kunna hjälpa till om det någon gång skulle behövas.


Det finns några alternativ. Hundarna får vara själva hemma med dörren öppen så de kan gå ut i trädgården. Det är dom ibland när vi åker och handlar eller så men här blir det ju minst i 7 timmar och det känns inte bra att lämna dom så länge.

Sen finns det ju något som heter hundpensionat, vilket vi aldrig utnyttjar. Har kollat lite på dom närmaste pensionatens hemsidor och det blir dyrt med 6 hundar tror jag. Det blir ju ett helt dygn man får lämna dom för oftast är det speciella in- och utlämningstider. Mariestads hundpensionat tar för 3 hundar i en box 380:- så gånger 2 blir det 760:-


Vilka sura pengar bara för att det inte finns parkeringsplats i Göteborg för bil modell större.


Av Elisabeth - 3 juni 2009 20:55


En rättelse.

Nemo sprang på 36,4 sekunder, inte 39 som jag skrev. Rätt skall vara rätt.

Av Elisabeth - 3 juni 2009 17:26


I dag kom diplomen på godkänt anlagsprov i viltspår.


Sunnys och Smillas. Sunny är ju som sagt berättigad till Whippetklubbens Trippelpris medan Smilla har lite kvar både på utställning och race. Men det kommer, hon är ju inte så gammal.

Nova har ju redan trippelpriset. Blondie skall också fixa det hade jag tänkt. Hon har ju racemeriten klar.

De gamla, Muscot och Fejdi får klara sig utan både anlagsprov och trippelpris.

Av Elisabeth - 2 juni 2009 21:05


Vad glad jag blev. Fick ett mail från Nemos matte och hon berättade att Nemo sprungit sitt första godkända licenslopp på rundbanan i Alingsås. Han sprang på 39 sekunder. Inte vet jag om det är snabbt för jag vet inte hur långt han sprang men glad blir man ju i alla fall för att det gått bra.

Av Elisabeth - 2 juni 2009 21:01


Nu vet jag varför jag inte fick över bilderna till datorn från kameran. Det är fel på minneskortet. Provade det i den gamla lilla kameran och då stod det på displayen att det var fel. Alltså trodde jag att jag hade förlorat 121 bilder. Men så provade jag igen och helt plötsligt så fanns alla bilderna tillgängliga och jag fick snabbt lagt över dom på datorn. Sen tar jag ett par provbilder igen och då är det samma fel, så nu vågar jag inte använda det minneskortet mer. Skall saker och ting aldrig sluta krångla?

Av Elisabeth - 2 juni 2009 20:54


Här kommer två bilder från utställningen som Jörgen Oinonen tagit.


Smilla lilla fick ha täcke mitt i maj. Kallt och regn...


Sunny står fint. Var tvungen att beskära bort mig själv för jag ser ut som om jag sover...

Av Elisabeth - 2 juni 2009 20:51


Se vad vi kan göra precis samtidigt...




Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards