Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Elisabeth - 12 maj 2009 19:02


Nu skall jag bara testa storleken på bilderna.


Smilla fotad med den nya kameran.


Testar olika storlekar på bilderna. Denna är som vanligt (300 bred)


Denna är 400 bred och den under är 500 bred. Det tror jag blir för stort. Kanske skall man ändra till 400???


Av Elisabeth - 12 maj 2009 18:06


Så heter vårt nyförvärv. Efter moget övervägande så har vi köpt en ny digitalkamera. Vi har ju annars var sin som får plats i fickan och det är ju väldigt praktiskt att alltid ha med en kamera. Men man vill ju kunna ta bättre bilder på hundarna bland annat. Det är väldigt roligt att ta kort.


Så här ser den ut. Köpte även ett lite större objektiv till.

Handboken är på 188 sidor så det är inte bara att sätta igång utan det är en hel del att gå igenom. Nu skall jag installera en programvara så att det går att få över bilderna till datorn.


Apropå datorn så har jag pratat med Pandakillen i dag med. Jag behöver bara säga mitt förnamn nu så vet han vad det gäller. Men nu tror vi att problemet är löst....!!!

Av Elisabeth - 12 maj 2009 17:34


Nu känns det dags för ett recept igen. I dag åt vi Kasslergratäng med fullkornsbulgur och grönsaker.


Skiva ca 400 g kassler i ganska tunna skivor och lägg i en ugnsform.


Lägg ananasringar ovanpå och persilja överst.


Vispa 2 dl grädde och blanda i 2 msk chilisås (jag hittade ingen i kylen så det fick bli tomatpuré) Krydda med 1 tsk salt och lite vitpeppar.

Rör i 2 dl riven ost. (Skall vara dansk mozzarella men jag hittade ingen så jag tog Stureost)

Bred gräddröran över kasslern och grädda i 225 grader i 12-15 minuter.


Detta åt vi upp på två personer! Receptet är annars för fyra. Jag tog väl bara lite mindre med kassler med det gick åt!!!


Bulgur, kikärter, broccoli, majs och ärter åt vi till.

Mmmmummmsss!


Mat

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards