Alla inlägg under april 2009

Av Elisabeth - 7 april 2009 18:53


Jaha Britt, nu är den klar. Jag satte i gång att göra en korthårig också som du "befallt". Kan fortfarande inte uppdatera hemsidan. Puh, vad jobbigt. Sånt skall bara fungera. Är inte så teknisk på den fronten. Därför lägger jag ut bilden här.


Den blev lite blek här. I verkligheten är den blåare.

Av Elisabeth - 7 april 2009 18:30


Det är det livet som mina kaktusar lever. De är ju väldigt fula större delen av året och man glömmer bort dom och har dom bakom någon gardin, men så rätt var det är så blommar dom och då blir man så glad att man inte slängt dom detta året heller.



Visst är dom vackra. Vilken blomprakt. När man har vanskött dom som mest så glädjer dom en med denna färgprakt. Vanskötsel = knappt något vatten.


Jag har också en annan växt som visserligen inte är gömd utan står i ett skuggigt fönster men det är en sån där trist sak och så häromdan fick jag syn på blommor även där.



Då blir man glad. Vet inte om det är en ananas eller något liknande. Vacker är den i alla fall.

Av Elisabeth - 6 april 2009 22:22


I dag har vi trötta vovvar. Det skulle bli en vilodag för att dom sprang så mycket i går, även dom som var hemma, inte bara Smilla. Men det fina vädret gjorde att husse först tog en morgontur på 45 minuter, men ju finare vädret blev desto mer försvann lusten att gå ut i verkstan och jobba så det blev en till runda på ett par timmar!

Så jag har sluppit gå ut med dom, eller sluppit och sluppit (vilket ord!) det låter ju illa. Jag gillar ju att gå ut jag också men det har varit fullt upp med jobb och sen handla för pappa, hälsa på en stund och så vidar till ett corepass på Korpen. Förra veckan fick jag träningsvärk. Det har jag inte haft tidigare. Hoppas jag slipper det i morgon. Så nu har jag precis kopplat av med 1½ timme framför den obligatoriska måndagsteven.

I dag var det extra intressant med Cesar för det handlade också om en "hästpratare", en som sysslar med Natural Horsemanship. Mycket lärorikt. Hur man jobbar med en häst som är ett bytesdjur, kontra en hund som är ett rovdjur. Ja, man blir aldrig fullärd och tur är väl det.


I morgon skall de tre simma igen. Jobbar bara i morgon sen är jag i stort sett ledig hela påsken. Det skall bli underbart. Vädret skall ju också bli ännu bättre.

Av Elisabeth - 5 april 2009 19:00


En mycket trevlig, blåsig, kall och lyckad dag. Diset låg tätt och vinden var snål, men vad gör det när två Belarahundar får godkända licenslopp. Ja nuför tiden heter det licenslopp 1, 2 och 3 och det är det 3:e som betyder att dom verkligen får sin licens. I detta fallet var det det 1:a och 2:a  licensloppet för båda. Förut hette de två första träningslopp.

Hur som helst så var det Smilla och Nemo som klarade detta galant. Dexter sprang ensam för han har inte provat på förut, utom en gång när han sprang en bit som liten valp. Men han sprang också med stort intresse. Nu är det bara att vänta på att de skall bli 15 månader för innan dess kan dom inte göra det 3:e loppet för att få licensen. Hoppas det blir tillfälle inte alltför långt bort.


Här är det Nemo som startas ihop med Marie Sandbergs Bella.


Dexter håller utkik och väntar på sin tur.


Dexters husse Ronny, hade en fyrhjuling med sig och körde hela tiden ut trasan och linan efter varje lopp. Det underlättade en hel del för man slapp ju gå ut själv. Det blir ett antal hundra meter varje gång och det blir tungt på slutet att dra. En härlig hjälp med andra ord.


Under tiden hemma så var husse ute med de andra fem hundarna och gick.


En sån här konstig hund hade han med sig. Vad är det för ras?


Jo det är en så kallad rullad whippet. Kan tro att det blev badkaret vid hemkomsten.

Av Elisabeth - 4 april 2009 20:38


I dag har det varit baddag för de brindlade. Alltså Muscot, Fejdi och Nova.


Fejdi ser ut att tycka att hon snart borde vara färdig. Vattnet är som synes inte alltför rent. Det var länge sen de tre blev badade. De andra tre beiga ställs ju ut ibland och då blir det bad innan och just nu simmar dom ju varje vecka och då blir de ju duschade efteråt så dom klarade sig från detta i dag. Fast dom såg lite skeptiska ut när dom fattade att det skulle bli hundbad.

Hur som helst så blir dom så härligt mjuka i pälsen efteråt så man ångrar att man inte badar oftare. Skärpning kanske....


I morgon åker jag själv till Nossebro med Smilla på lc-träning. Skall möta upp Dexter med matte och husse vid Naums kyrka kl. 9 så får vi gemensamt försöka hitta till gärdet vi skall vara på. Jag vet ju ungefär var det ligger.

Hoppas vädret blir soligt och gott. Hoppas också jag hittar någon som Smilla kan springa med så att hon kan bli godkänd på det första licensloppet.

Av Elisabeth - 3 april 2009 21:03


Har precis tittat på Så skall det låta. Det är för det mesta ett bra program. Visserligen beror det på vilka artister som är med, en del orkar man bara inte se, men i kväll var det okey. Jag gillar verkligen Sara Löfgren, en härlig hårdrockstjej. Järvheden var väldigt bra också faktiskt, visste inte att han hade så bra röst. Han gjorde "Breakin´ The Law" väldigt bra. Det är ju en gammal Judas Priest låt. Jag vet en som gör den allra bäst och det är Doro. Hon är absolut verkligen The Metal Queen, helt outstanding....enligt min smak alltså....fast den smaken är jag rätt ensam om här i huset....

Det finns inget bättre än att "brôta på" med nå´t riktigt "heavy" men då får man vara ensam hemma! Eller så får man passa på när man kör bil. Fast inte om hundarna är med. Man får ju tänka på deras öron. Undrar egentligen hur hundar uppfattar hög musik. Jag har aldrig märkt att dom skulle må dåligt av det. Dom kanske "stänger av".

TV
Av Elisabeth - 2 april 2009 20:46


Nu har vi ätit middag på altanen i dag. Det var över 20 grader varmt där i eftermiddag och då känns det nästan som sommar. Dynorna blev framplockade från sin vinterförvaring och hundarna lapade sol och njöt.


Visst är det underbart. Bara att kunna ha dörren öppen så hundarna kan gå ut och in som dom vill. Härligt!

Av Elisabeth - 2 april 2009 08:08


Å vad glad jag blev när jag såg att det skulle vara LC träning i Nossebro. Så nära, bara 10 mil!!! Då får man vara tacksam. Ännu närmre var det för ett antal år sen när vi körde LC i Brännebrona, bara 1 mil härifrån. Det var i ett grustag men det är återställt och igenväxt numera så där kan man inte vara.


Det är i första hand Smilla som skall springa, ja egentligen är det nog bara hon. Blondie och Sunny är ju anmälda till LC provet i Laholm om ett par veckor så de behöver inte springa där så snart inpå.


Det blir förhoppningsvis premiär för Smilla att springa ihop med en annan hund. Hoppas vi hittar någon som ställer upp. Hon fyller ju 15 månader den 23 april så det vore roligt om hon kunde få sin licens innan sommaren så att hon kan vara med på något prov framöver.


Egentligen skulle vi till Karlstad whippetrace på söndag för att plocka fram grejerna efter vinteruppehållet och låta hundarna springa lite, men det har blivit framflyttat för i Karlstad är det fortfarande snö och vinter, tydligen.

Ja, hade det krockat så hade jag valt Nossebro denna gången för det känns viktigare.


 Hoppas Smillas bröder Dexter och Nemo också dyker upp det vore riktigt kul. Det är bara att hoppas på att vädret inte ställer till det, men det skulle ju bli bra tror jag. Eller skulle det bli regn på söndag?

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards