Alla inlägg den 29 april 2009

Av Elisabeth - 29 april 2009 21:23


I dag har bara två hundar varit och simmat. Sunny löper ju så hon fick stanna hemma. Bilderna nedan är dock från förra gången vi var där.


Blondie får sele och flytring (eller vad det kan heta) påsatt.


Fågeljakt, fast omvänt!


Det blir snart er tur med, säger nog Blondie.


Luuuggnnt och sansat simmar Blondie.


Smilla avduschad och frotterad torr.


Hur ser jag uuut??? Vem har lagt såna eyeliner?


Smilla och Sunny väntar tålmodigt.


Ska jag hoppa, eller?


Kom igen morsan, den leksaken vill jag ha. Min har gömt sig.


Här var den roliga pippin.

Av Elisabeth - 29 april 2009 07:06


Det handlar inte om mat denna gången som doftar gott utan om ett vildplommonträd.


Det växer i trädgården, men det ursprungliga trädet är dött och detta har kommit bredvid det gamla men mer i form av ett busklikt träd.


Det finns över huvud tagit inga blad på ännu utan bara smockfullt med blommor som doftar vida omkring.


Så här näpna fina blommor är det, nästan som vitsippor.


Egentligen ville vi inte ha trädet där men man kan ju inte ta bort något så fint som dessutom ger underbart goda plommon som är som stora körsbär ungefär. Enda nackdelen är att det lockar till sig ansenliga mängder med bin, humlor och getingar. Ramlar det ner plommon på marken så är de gaddförsedda genast där och det är också hundarna. Inte alltid så lyckat kanske men hittills har de inte blivit stuckna vad jag vet.



Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards