Alla inlägg den 8 april 2009

Av Elisabeth - 8 april 2009 18:29


I dag är det onsdag. Askonsdag egentligen men det sägar man aldrig. Man pratar alltid mer om skärtorsdag av någon anledning. Ja, strunt samma, det var nya vårtecken ute i dag.

En videkvist mot himlen. Det var massor utslagna och ärlan guppade så käckt med sin stjärt. Det är första ärlan för i år. Den var i vattenbrynet. Några insekter sågs inte till men jag hoppas ärlan hittade några i alla fall.


Det är verkligen lågvatten i Vänern just nu. Antar att snösmältningen är klar från Värmlandshållet. Annars borde det väl vara högre vattenstånd i sjön. Eller också så har dom tappat ut en massa just för att undvika översvämningar.

Det är trevligt med lågvatten för det blir så mycket mer att gå på. Man kan göra strandhugg och det är roligt att gå och skrota i kanten på vattenbrynet. Man kan hitta fina stenar. Letar alltid efter stenar som jag skall ha vid min hundgrav. Har en tanke att alla mina hundar från förr skall få varsin sten med sitt namn skrivet på. Jag har redan en hel del och det är snart dags att ta itu med att fylla i namnen för det bleknar under vintern. Skriver bara med vattenfast tusch.


Nova på språng, med bara horisonten i bakgrunden. Ibland är det fullt av öar vissa dagar men det är bara hägringar. Ett underligt fenomen hur det kan bli så.

Härifrån kan man också betrakta världen.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards