Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Elisabeth - 3 mars 2009 17:30


I morse gick inte Fejdi ens ur bädden så jag tempade direkt. Hon hade 39,4 så jag ringde Skara. Veterinären var ledig i dag men dom ringde hem till honom i alla fall och jag skulle sluta med Remadylen och återuppta 1/4 kortisontablett på morgonen. Fejdi fick avstå från den obligatoriska morgonrundan och hon brydde sig inte utan gick och la sig. Hon verkade dessutom stel och jag tror hon hade ont.

När jag kom hem i eftermiddag var hon pigg som en mört och ville äta sin mat. Har inte tempat men hon var säkert feberfri. Skall tempa i morgon bitti igen. Hon har gått en runda i eftermiddag också. Tänk vad en ynka liten fjärdedels tablett kan göra underverk.

I morgon ringer ju veterinären hit och jag fick reda på att "experten" skulle dit i morgon och han skulle ju titta på plåtarna. Skall bli intressant att se vad de kommer fram till. Återkommer när jag vet mer....

Av Elisabeth - 3 mars 2009 16:51


Kalops som görs i tryckkokare går väldigt fort att göra. Måste verkligen slå ett slag för den gamla hederliga tryckkokaren. Den spar massor av tid och maten blir "koncentrerat" god. Det blir ju inget som kokar bort.


Stek i smör 800 g nötkött i bitar och 2 lökar i omgångar i en gjutjärnspanna. Lägg över i en tryckkokare. Späd med sammanlagt 3 dl vatten i stekpannan. Strö över ½-1 msk mjöl över köttet i tryckkokaren. 1-2 tsk salt och 10-12 kryddpepparkorn läggs också i. Skär 2 morötter i smala bitar och lägg i dom med.


Tryckkoka i 20-25 min.


Smaklig måltid!



Mat

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards