Alla inlägg under januari 2009

Av Elisabeth - 2 januari 2009 23:01

Smilla går numer under namnet Huliganen. Hon löper för första gången, 11 månader gammal och hon har börjat kaxa till sig ordentligt, både mot Blondie och mot sin mamma. Blondie låg i en bädd och Huliganen gick fram och ställde sig över henne med en svans som skulle göra en Spets grön av avund och med så där lite lagom rest ragg! Men då gick jag fram och "bet" henne så hon avbröt sitt dumma tilltag. Senare fräste hon mot sin mamma som passerade soffan som Huliganen låg i. Sunny blev alldeles förskräckt och gick sin väg. Var det min unge det, tycktes hon undra! Ja, ja, vi får tro att det går över med lite lämpor.


För övrigt så var det På Spåret som gjorde fredagskvällen trevlig, som vanligt, får man väl säga.

God Natt

Av Elisabeth - 2 januari 2009 18:09

Nu har det gått 14 dagar sen stackars Blondie blev skadad i benet av bästa kompisen Smilla. Det var när Smilla skulle ha igång Blondie att leka som hon i full fart sprang förbi henne och nafsade till. Jag tror inte det var illa menat men det blev illa. Tidigast efter 14 dagar skulle stygnen kunna tas bort men jag tycker inte det ser helt färdigläkt ut och jag vill nog inte heller ta stygnen själv för det ser ut som de har fastnat lite i skinnet....

Så på måndag skall vi till Skara och få hjälp med det.

Så här rött var det inte för några dar sen så hon slickar nog lite när vi inte ser på. Hon har ju faktiskt varit jätteduktig på att låta bli men det kanske kliar mer nu när det läker. Därför har jag "komponerat" nedanstående kreation i stället för att använda en otrevlig krage. Den blev lite för smal men jag har bara tråcklat ihop den så jag skall sy färdigt på maskin och då blir det med lite mer marginal så det blir lite mer luft runtom. Hon ser ut som ett litet inslaget paket med rosett på. Så gulligt så....

Fast först så trodde hon inte det gick att gå med ett sånt ben. Men det gjorde det ju.

Av Elisabeth - 1 januari 2009 18:00

Husvagnssäsongen är ju förbi men man längtar ändå till den tiden i alla fall. Här ligger Jemmi (lilla gumman, tänker på dig), Fejdi och Nova i min säng och det gör dom varje natt. Jag bara undrar.....hur får jag plats???

Av Elisabeth - 1 januari 2009 17:51

Visar en bild från Vänern tagen dagen före julafton. En härlig lyster över sjön och ett par plusgrader.

Av Elisabeth - 1 januari 2009 17:42

Ja, det är ju en känd deckartitel men här är ett par bilder på vår egen fröken Smilla i snön.

Tänkte först använda detta kortet som julkort men hittade ett sötare när Smilla var valp. Fast hon är rätt söt här med.

Av Elisabeth - 1 januari 2009 14:00

Gott Nytt 2009 får jag väl börja med att säga och välkommen till bloggen. I dag på årets första dag så skiner en blek sol och det var en bitande kall vind. När jag som vanligt var nere vid Vänern så ville jag knappt ta fram kameran så kallt var det men det går ju inte an att inte ha en bild från den vackra dagen. Hundarna sprang och lekte som vanligt men även de hukade i vinden.

 

 Det är lite förrädiskt att gå med hundarna lösa vid sjön när isen varken bär eller brister men vinden låg på så starkt i dag så det var ingen is alls i kanten.

På vägen hem passerade jag bäcken och den var nästan frusen nu.


Om det är någon som vill läsa tidigare inlägg så finns dessa i Dagboken på hemsidan. www.belara.net.

Där har jag presenterat vår flock ,både den två- och den fyrbenta och berättat en massa från olika händelser förra året och även längre bakåt i tiden. Det ända som kanske inte stämmer längre är att vår gamla hund Jemmi (Play A While Pearl Jam), inte längre finns i livet. Hon skulle fyllt 11 år i dag men vi fick ta bort henne för 3 dagar sen. Tomt, tomt, är det...

Ha en bra da´

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards