Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Elisabeth - 10 januari 2009 18:40


Äntligen löper Blondie.

Har länge undrat om hon är normal. Hon var 22 månader när hon löpte för första gången och nu har det gått 9 månader efter det och inget har hänt. Inte förrän nu alltså. Jag blev riktigt glad! Hon är nog rätt normal då. Har ju hört att det hänt att dom inte löper förrän närmare 2 år men att dom sen löper som vanligt med ca 6 månaders mellenrum. Har därför väntat på detta. Smilla löper ju på sin tionde dag nu så hon kanske har triggat igång henne. Bra är det hur som helst för då blir det inga löphinder till sommaren när de skall löpa (nu var jag väl vitsig) på racebanor och lure coursingfält. Det är annars alltid ett aber när de börjar löpa mitt i säsongen.

Jag undrar just hur det kommer att gå med Muscot. Han parar ju hejvilt! Men faktiskt så parade han inte Nova sist hon löpte. Vill ju verkligen inte att han parar lilla Smilla i alla fall som löper för första gången. Hon är ju bara "barnet". Får ha ett allvarligt samtal med Muscot om detta!! Det duger inte att ge sig på unga flickor på det sättet....han får hålla sig till sin syster.

Ja, Muscot är kastrerad så det är inte så illa som det låter.

Av Elisabeth - 10 januari 2009 17:00


Bävrarnas framfart skrev jag om i dagboken på hemsidan i början av oktober förra året. Vart man än går utefter Vänerns stränder här omkring så syns spår av deras framfart i form av typiskt gnagda träd och många välta träd där de gnagt och ätit bort barken utefter hela stammen.


Har därför länge undrat var dom har sina bon. Har tittat och tittat men inget hittat!  Men en dag för ett tag sen, då gick jag nere i hamnen och där går en promenadväg ut till en udde där en hel del folk passerar förbi. Jag blev väldigt förvånad när jag såg ett bo alldeles utefter vägen. Trodde de byggde mer i skymundan, men det kan man verkligen inte säga om detta boet. Det ligger liksom mitt i hamninloppet. Nu är ju Årnäs hamn ingen jättehamn precis men ändå. Vore spännande att gå dit vid skymning eller gryning och spana.


Fattade först inte att det var ett bo utan jag trodde det var en hög med ris bara. Men där går spår kors och tvärs och det syns hur tydligt som helst hur de släpat på allsköns brôte.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards